Ga naar inhoud

Maxtor & Maxtor op een Chaintech 7AJA2(E) wil niet ! ?


Aanbevolen berichten

Hey, Ik heb een Chaintech 7AJA2(E) met een Maxtor (40gb). Werkt allemaal prima. Nu wil ik er een schijf (ook maxtor) bij plaatsen maar dat wil niet. Ik heb een (mogelijk defecte) maxtor 40gb er bij gezet, en veel geklooid met jumpers en die werkte, maar dan moest ik wel 10 minuten wachten totdat ik in windows (bueraublad) was !!! De schijf werkte toen wel gewoon goed. (soms even iets langer wachten, maar dat was een kwestie van seconden) Dus dat was dus ook geen uitweg. Nu heb ik ff een (goedwerkend op 2 pc's) Maxtor Diamond Plus 8 40gb geregeld, maar ook die doet het niet. In de BIOS geeft hij als naam eerst !@!!?!?#%FW?#?@% oid, en bij de eigenschappen staat dan 768gb. Als ik dan op autodetect druk, vind hij hem als Maxtuero 60JELE ?!@F*((@!_wat dus niet klopt, met 40120mb (zoals het hoort). In Windows wordt de schijf wel gevnden, met de zelfde naam als in de BIOS, maar er zijn zogenaamd geen partities. Er zijn 3 partities op die hd, maar geeneen wordt gevonden :(. Ik kreeg op een gegeven moment wel Logisch Station ( G: ) die ik dan maar moest formateren, maar dat heb ik neit gedaan omdat ik dan die schijf zou legen. Ik drukte MyComputer weer weg. En toen dacht ik ag wtf ook, ik heb toch wel backups. Dus ik wou hem toch maar gaan formateren. Ga ik naar MyComputer, is Logisch Station ( G: ) weer weg :-?. IDE indeling: IDE-0 : Maxtor 40gb, orginele hd IDE-1 : Leeg, of een van die hd's IDE-2 : CDROM (Lite-On 52x) IDE-3 : PlexWriter 24/10/40A Kortom, ik heb 2 schijven, 1 gegarandeerd werkend, maar beide doen het niet goed. Iemand een idee, hoe ik toch en schijf werkend krijg ?
Link naar reactie
Ik neem aan dat je de ene (met jumpers) op master hebt gezet en de andere op slave. Werkt het misschien als je ze op Cable Select zet? Zet in dat geval de master op de laatste aansluiting van de kabel, en de slave op de middelste! Als je zeker wilt weten hoe het met de schijven zelf is gesteld, kun je bij Maxtor een tooltje (PowerMax) downloaden waarmee je een DOS-opstartdiskette bakt met tool, zodat je op heel laag niveau kunt testen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...