Ga naar inhoud

1x USB Laserprinter aan 2 PC's via USB


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 PC's staan en een HP 1000 laserjet (USB). Hoe kan ik nu door gebruik te maken van USB naar deze printer afdrukken? Kan dit zonder problemen via een USB HUB waarbij beide PC's (via de USB) en de printer (via de USB) op aangesloten zijn? ik vraag dit namelijk voor dat ik experimenteel aan de slag gaat en ksoten gaat maken van eeb USB HUB en kabels.
Link naar reactie
[quote:83fa4f1a7f="janvh"]Kan dit zonder problemen via een USB HUB waarbij beide PC's (via de USB) en de printer (via de USB) op aangesloten zijn?[/quote:83fa4f1a7f]Nee. Je hebt een (speciaal) omschakelkastje nodig. Op zich vind ik het een beetje tricky. Als de printer toevallig net met iets bezig is? Wat is het juiste moment om om te schakelen? Afhankelijk van hoe vaak geprint wordt, kan je ook even de steker omsteken. Daar zijn die connectors aan de voorzijde van een computer erg geschikt voor ...
Link naar reactie
[quote:77f5e14cee="janvh"]Ik heb 2 PC's staan en een HP 1000 laserjet (USB). Hoe kan ik nu door gebruik te maken van USB naar deze printer afdrukken? Kan dit zonder problemen via een USB HUB waarbij beide PC's (via de USB) en de printer (via de USB) op aangesloten zijn? ik vraag dit namelijk voor dat ik experimenteel aan de slag gaat en ksoten gaat maken van eeb USB HUB en kabels.[/quote:77f5e14cee] netwerkje leggen en je printer delen. Dan moet die 1ne pc wel steeds aanstaan wanneer je wil printen!
Link naar reactie
De PC's staan nu gekoppeld via een klein netwerk. De Laserjet staat gedeeld en kan benadert worden via netwerkprinter. Opzich geen echt probleem wanneer ik met windowsprogramma's werkt. Echter op 1 van de 2 PC's draait regelmatig een DOS (oud hé) administratie programma die alleen naar LPT1 kan printen. Wanneer ik dit DOS programma draai op de PC met de printer dan print hij wel. HP installeert een virtuele DOS driver die als doorgeefluik functioneert van LPT1 naar de USB-bus. Geen probleem zover. Maar helaas dit programma moet nu net niet draaien op deze PC maar op de 2de PC van het netwerk. Met windowprogramma's OK maar DOS geen printer aktie. De printaktie 'verdwijnt' via het netwerk (neem ik aan) naar .... (niet naar de USB printer). Kan niet traceren waar naar dan wel. Kies ik als netwerkprinter de virtuele DOS printer dan gebeurt er ook niets. De printopdacht verdwijnt zonder foutmelding.
Link naar reactie
:D :D :D :D Opgelost ALLES werkt. :D Na vele uren proberen de oplossing (tot nu toe) gevonden. Op beide systemen met NETBEUI protocol geinstalleerd en aktief gezet als basisprotocol voor het netwerkje. In 1 klap waren alle print problemen opgelost, zelfs na een restart van het systeem. Ik heb de indruk dat NETBEUI een flexibel / sneleer protocol is. Zodat bij opstarten van de PC's het netwerk eerder tussen de beide PC's laat werken. Hierdoor het zoeken en verbinding maken met de netwerkprinter zonder prolemen plaats vindt. :o :o :o :o :o Ieder bedankt voor de hulp. Jan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...