Ga naar inhoud

Graag jullie visie over dit systeem


Aanbevolen berichten

Een vriend van me is bezig om een nieuwe computer te bouwen. Hij heeft de volgende onderdelen bij mekaar gezocht en wil graag weten of hier conflicten in hardware in zitten of gewoon suggesties over andere hardware. Het budget is al een stuk overschreden, dus echt veel duurdere hardware zit er niet in. Maarja, voorstellen kan altijd :D Systeem specs: AOpen H500A kast met 300 Watt voeding, 63 euro Asus A7V8X-X moederbord, 63 euro AMD Athlon XP 2500+, cpu, retail, 107 euro 512 MB corsair PC3200 DDR ram, 85 euro (is al in de plaats van PC2700) Western Digital Caviar Special Edition 80 GB, 7200 RPM, 8mb cache, 83 euro Sapphire ATLANTIS RADEON 9600 256 MB videokaart, 125 euro. (is in de plaats van een fx 5200, dit bleek een zeer zwakke kaart :( ) Als er suggesties zijn, hoor ik het graag! Dank!
Link naar reactie
Ik zou ipv 80 Gb Hard disk voor 83 pleuro, een 120 Gb halen van +- 99 Euro, is toch 40 Gb meer voor maar 15 Euro. (maar ja da's met veel onderdelen) Perfect moederbord :lol: Kijk eens naar het prijsverschil tussen een 2500 AMD en een 2800 AMD, is erg miniem volgens mij 512Mb geheugen is in eerste instantie voldoende! 256 video kaart zou ik niet doen, pak gewoon de 128 Mb kaart. Ik zou zelf liever 350 Watt pakken, 300 is misschien op den duur wat karig (denk aan DVD speler, CD brander, DVD brander, extra harde schijf met koelers, een paar casefans etc etc) Succes en Game ze
Link naar reactie
[quote:1c491c2b1b="Aragnite"]Ik zou ipv 80 Gb Hard disk voor 83 pleuro, een 120 Gb halen van +- 99 Euro, is toch 40 Gb meer voor maar 15 Euro. (maar ja da's met veel onderdelen) Perfect moederbord :lol: Kijk eens naar het prijsverschil tussen een 2500 en een 2800, is erg miniem volgens mij 512Mb geheugen is in eerste instantie voldoende! 256 video kaart zou ik niet doen, pak gewoon de 128 Mb kaart. Succes en Game ze[/quote:1c491c2b1b] hij zegt al dat hij boven budget zit en jij geeft alleen maar suggesties voor duurdere onderdelen :-? die voeding trekt het wel :) als hij herrie gaat maken terug naar de winkel ;)
Link naar reactie
[quote:d16d4f3146="Vandread"]hij zegt al dat hij boven budget zit en jij geeft alleen maar suggesties voor duurdere onderdelen :-? die voeding trekt het wel :) als hij herrie gaat maken terug naar de winkel ;)[/quote:d16d4f3146] Je heb gelijk ook zeg, bah :lol: maar ach, ik geef even mijn mening over het systeem, en de eurootjes die hij niet uitgeeft aan de Grafische kaart kan hij weer aan wat anders besteden. en is het trouwens niet zo dat iedere pc die je koopt "eingelijk" boven je budget is :wink:
Link naar reactie
Een iets grotere HD voor maar een paar euro heb ik al gedaan, want ik wilde er in de eerste instantie een 40 GB inzetten. Ik heb die ruimte gewoon niet nodig :) Die AMD 2500+ is ook zelfde verhaal. Das namelijk de eerste processor in de serie met een 333 MHz FSB. Over die videokaart: ik heb bij mycom zitten kijken, maar ze hebben alleen de 256 MB versie. Eerst wilde ik er een FX5200 in zetten, maar na een paar reviews en tests gelezen te hebben kwam ik daarvan terug. Kan ik net zo goed 75 euro in de open haard gooien :) Ik heb niet de intentie om er extra casefans in te zetten, of extra harde schijven in te hangen. HEEL misschien een DVD-brander (ooit eens, als de markt eindelijk besloten heeft welke standaard, DE standaard wordt) erin. Ook cd bakken hoeft niet, want er staat hier naast me een server met een cd-brander. Iedereen hardstikke bedankt voor alle reacties! Keep em' comming! En het maakt niet uit of iemand met duurdere onderdelen op de proppen komt, alle feedback is goed! Bedankt! Gr, Hans P.S. Ja ik ben die gozer die een computer aant bouwen gaat :)
Link naar reactie
Er zijn meer winkels, Mycom is niet de enigste en zeker niet de goedkoopste !! [quote:04c5e38b1c]Sapphire ATI Radeon 9600XT 128Mb DDR 179.98 Western Digital 80Gb JB 7200rpm 79.27 Dane-Elec 512 MB NON-ECC DIMM PC3200 (D1D400-06464) 72.00 AMD Athlon Barton Core 2500+ (333Mhz ) 512Kb cache Boxed 98.48 Asus A7V 8x-x Via kt400 lan/audio 59.98 ATX Middle Tower fan duct zwart-zilver 44.60 Totaal te betalen (incl. BTW) 534.31 [/quote:04c5e38b1c] Iets duurder, maar deze videokaart is flink sneller, en dat is lekker bij gamez !! Oh, en ik zou eigenlijk de A7N 8x-x nforce 2-400 lan/audio nemen voor 2 tientjes meer, is een beter mobo !!
Link naar reactie
[quote:227cac8710="hjs"]Er zijn meer winkels, Mycom is niet de enigste en zeker niet de goedkoopste !! [quote:227cac8710]Sapphire ATI Radeon 9600XT 128Mb DDR 179.98 Western Digital 80Gb JB 7200rpm 79.27 Dane-Elec 512 MB NON-ECC DIMM PC3200 (D1D400-06464) 72.00 AMD Athlon Barton Core 2500+ (333Mhz ) 512Kb cache Boxed 98.48 Asus A7V 8x-x Via kt400 lan/audio 59.98 ATX Middle Tower fan duct zwart-zilver 44.60 Totaal te betalen (incl. BTW) 534.31 [/quote:227cac8710] Iets duurder, maar deze videokaart is flink sneller, en dat is lekker bij gamez !![/quote:227cac8710] Ik zou inderdaad eens verder gaan shoppen dan alleen MyCom, Kijk eens bij www.alternate.nl dat scheelt AANZIENLIJK. 2 weken terug mijn nieuwe systeem gehaald scheelde een bijna 300 pleuro met Mycom, en de keuze is er reuze, en bij Mycom ERG beperkt
Link naar reactie
Ik heb net even op tweakers gekeken, maar mycom zit meestal maar 5 of 6 euro boven de laagste prijs. Ik hou het lekker op mycom, omdat dat lekker dichtbij zit. Een besparing van 300 euro zal het echt niet opleveren als ik ergens anders ga shoppen. Zat ook op tweakers te kijken naar een 128 mb versie van de 9600, maar die is er niet :-? Of kijk ik nou verkeerd? Zijn wel 128 mb versies van de 9600 xt, se en pro, maar niet van de gewone 9600. Vaag. Ik ga nog maar eens kijken naar die kast. Of dat wel voldoet. Het is namelijk de enige kast die een beetje neutraal is qua uiterlijk. Ik hoef niet zon disco machine :)
Link naar reactie
Oke, de meeste onderdelen staan nu wel vast, maar over de kast ben ik niet zo zeker meer, want het is een AOpen. Ik lees bijv op tweakers dat AOpen voedingen niet al te best zijn. Heeft iemand nog goede suggesties voor een kast + voeding? Ik woon in de omgeving utrecht, dus ik zoek ook een winkel in die buurt. Ik had zelf al een Antec SLK1600 gezien voor ongeveer 65 euro. Die leek me wel goed. Hij kan namelijk op de 12V rail 15 ampere leveren. Ik heb een kleine berekening gedaan aan stroomgebruik, en als de voeding ongeveer 13 a 14 A kan leveren op de 12V rail dan is ie goed. Ik hoor het graag!
Link naar reactie
Nog even een update. Ik heb een winkel gevonden waar ze veel antec verkopen. De antec SLK 1600 is daar 62 euro en de antec SLK2600AMB-EC is daar 70 euro. Voor de voeding hoef ik het niet te doen, want beide kasten hebben dezelfde voeding. Het verschil is dat de 2600 1 5,25" bay extra heeft. Hij is dus iets groter en hij is zwart zilver achtig t.o.v. de witte 1600. Waar zouden jullie voor gaan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...