Ga naar inhoud

Maxtor 120 Gb 2 Mb probleem met starten


Aanbevolen berichten

hoi heb een probleem met die harde schijf elke keer als ik die aan de computer aan sluit start hij op en dan bij het windows xp laden krijg ik een blauw scherm en restart hij snel weer. ik kan niet zien wat er op de blauwe scherm staat maar het zal wel een foutmelding zijn ik heb die in twee verschillende computers geprobeerd maar nog hetzelfde is de harde schijf dan kaduuk of kan ik dat testen ofzo. Blijkbaar kan ik het niet testen met powermax van maxtor want die versie die werkt niet op nvidia chipsets board. heeft er iemand toevallig een nummer van maxtor waar ik naartoe kan bellen want die website heeft alleen eentje in frankrijk. het rare was dat eerst een andere 120 gb 8 mb schijf die fout deed en nu is het de 2 mb versie die dezelfde fout weergeeft. dus als iemand tips heeft zijn ze welkom want ik weet het niet meer o en als ik die harde schijf aan sluit aan een pci/ide kaartje ziet die de schijf wel.
Link naar reactie
Als je pc wel start in veilige modus, ga dan naar je opstart/herstart instellingen, en zorg dat de pc niet opnieuw opstart bij foutmeldingen. Dan kun je het blauwe scherm wel lezen, en weet je wat er loos is. Je kunt misschien die maxtor beter op CS zetten, dan kun je m vanuit xp formateren en partitioneren. Meld als t lukt even wat de foutmelding is.
Link naar reactie
ja ik als ik die schijf als master zet en windows ga installeren krijg ik de volgende melding. nfts.sys page_fault_in_nonpaged_area ofzo heb al zitten te kijken bij microsoft enzvoorts maar daar staat dat het aan alles kan liggen. ik zelf denk dat de harde schijf kaduuk. na uitvoerig testen op andere computers. als iemand weet hoe ik tenminste mijn data kan terughalen zou dat geweldig zijn
Link naar reactie
Ok je hebt hem in een andere pc getest. Maar heb je hem daar als slave gezet? Ook belangrijk is, waar zet je hem, ide1 of ide2. Ik neem uit je verhaal aan, dat je hem als 2e hd gebruikt. Geef anders even meer info over je systeem, b.v. ide1 master=maxtor 20gig, ide1= cable select wd 120gig, ide2=dvd-rom op sec master, ide2=fik aparaat als slave. Check ook even in je bios of de pc op de juiste hd opstart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...