Ga naar inhoud

Asus P5A en (nieuwe) grote HD


Aanbevolen berichten

Asus P5A moederbord, BIOS 1007.A (de laatste bij mijn weten). Heb momenteel een 15GB HD en wil een tweede HD toevoegen (iets van 60-80GB zal voorlopig wel voldoen). Ik kan in de manual niks vinden over de maximale grootte behalve dat het UDMA33 ondersteunt. 1) Welke limiet zal ik tegenkomen (32GB?)? 2) Aangezien het om een multiboot systeem gaat (W98SE/Linux) zal een tool zoals bv maxblast niet werken. Is dat zo? 3) Is deze limiet te omzeilen door een extra ide controller te plaatsen? Zoja, waarop te letten tav ondersteuning door Windows en Linux? Of is het ogen dicht en gaan met die banaan?
Link naar reactie
Er is nog een bèta versie 1011 uitgebracht - in 2002, en daarna viel er stilte. Zelf heb ik die versie nog toegepast, en geen fouten gevonden. Een vaste schijf van 60 GB geeft geen problemen, maar ik merkte dat het systeem onder Linux nog wel goed draaide met 60 GB, en niet meer met 80 GB. Dat was overigens in een hardware RAID configuratie - standalone doet het probleem zich misschien niet voor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...