Ga naar inhoud

2e harddisk toevoegen bij dual boot


Aanbevolen berichten

Ik heb een dual boot systeem met XP-home en Win98SE. Processor AMD 2600, 512 MB Ram, Dvd-rom en Dvd+r brander. Hierin hangt een 120GB harddisk; deze bevat 2 primaire partities voor XP en Win98 en verder nog 4 partities voor programma's en data. Programs zijn o.a. Partition Magic 8 en BootMagic. Vraag: kan ik in mijn systeem nog een 2e harddisk toevoegen, en zo ja hoe? Deze wil ik namelijk gebruiken voor backups. Ik heb nog een IBM-schijf liggen van 40GB. Graag een reactie, Groeten, René Laar
Link naar reactie
[quote:bda97424e0="rene laar"]Vraag: kan ik in mijn systeem nog een 2e harddisk toevoegen, en zo ja hoe? Deze wil ik namelijk gebruiken voor backups. Ik heb nog een IBM-schijf liggen van 40GB.[/quote:bda97424e0] Zelf heb ik gekozen voor USB2.0/Firewire. Reden, ik heb meerdere computers, dus een wat universelere oplossing. Wat betreft inbouw van HD in computer, met Windows XP kan je de station aanduiding wat makkelijker aanpassen. In principe alleen een extended patitie aanmaken zal voor beide, Win98 en XP, een oplossing bieden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...