Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben een arme student met nog armere huisgenoten die zulke gammele apparatuur hebben dat regelmatig de aardlek omslaat met als gevolg dat mijn servertje zonder stroom komt. Nu duren deze "stroomstoringen" nooit langer dan een paar minuten dus aan een bescheiden UPS'je zou ik genoeg hebben. Welke raden jullie me aan? Ik wil dus iets wat ongeveer 10 minuten de stroom op een PC en een adsl modem kan houden ( dan blijft de mail- en webserver tenminste beschikbaar ) en de prijs moet als het even kan niet boven de 100 euro uitkomen. Mocht er hier iemand zijn die ervaring heeft met UPS in combinatie met Linux, dan zou dat helemaal mooi zijn! grtz...
Link naar reactie
Dat is wel erg lang, volgens mij lukt dat niet. Volgens mij was het zo met die dingen dat je net genoeg stroom hebt om hem snel uit te zetten binnen enkele seconden.. Welke UPS je neemt maakt niet zoveel uit volgens mij. Als je een Dell PC bestelt kan je er een [b:88766a066b]APC Back UPS 500 [/b:88766a066b]bij bestellen, volgens mij zijn deze goed, alleen erg pittig geprijst. In jou geval zou ik daarom daar niet voor gaan, neem even hier een kijkje: http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=&DB=Pricewatch&Query=UPS en kies er eentje uit! :D
Link naar reactie
beetje UPS kan pctje wel voor 4 tot 15 minuten aan laten staan.... seconden werk is het vaak zeker niet... idee: -zoek een mod-guide voor UPS bakken -zoek een 2e hands UPS (met dooie batterijen ofzo die op linux kan werken? geen verstand daarvan) -koop wat goedkope accu's voor die UPS die in die guide staan -ff kloten en testen -gaan met die banaan, vaak met accu's kan je aardig lang zonder stroom ^_^
Link naar reactie
Goed, het is uiteindelijk een Sweex VA 500 geworden. 75 eurootjes bij de plaatselijke pcboer. Ik heb nu eigelijk nog een vraagje. Momenteel heb ik er het volgende aanhangen: - server - adsl modem - andere PC - Monitor Die laatste 2 heb ik er alleen aangehangen zodat ik snel mijn werk kan saven en netjes afsluiten. Daarna zouden de server en het adslmodem nog wel een 10 - 15 minuten kunnen blijven draaien. Is het slecht om veel apparatuur aan de UPS te hangen? Vooral die monitor zit me niet lekker. Het gaat me dus niet om de momenten dat er geen stroom is ( die duren maar een paar minuten ) maar om het feit dat alles nu constant via de UPS loopt. Of zou die in normale stroomsituatie de zaak gewoon direct "doorsluiten" naar het lichtnet? ben benieuwd naar jullie ervaringen/ wijsheden ;) Plors
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...