Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben een arme student met nog armere huisgenoten die zulke gammele apparatuur hebben dat regelmatig de aardlek omslaat met als gevolg dat mijn servertje zonder stroom komt. Nu duren deze "stroomstoringen" nooit langer dan een paar minuten dus aan een bescheiden UPS'je zou ik genoeg hebben. Welke raden jullie me aan? Ik wil dus iets wat ongeveer 10 minuten de stroom op een PC en een adsl modem kan houden ( dan blijft de mail- en webserver tenminste beschikbaar ) en de prijs moet als het even kan niet boven de 100 euro uitkomen. Mocht er hier iemand zijn die ervaring heeft met UPS in combinatie met Linux, dan zou dat helemaal mooi zijn! grtz...
Link naar reactie
Dat is wel erg lang, volgens mij lukt dat niet. Volgens mij was het zo met die dingen dat je net genoeg stroom hebt om hem snel uit te zetten binnen enkele seconden.. Welke UPS je neemt maakt niet zoveel uit volgens mij. Als je een Dell PC bestelt kan je er een [b:88766a066b]APC Back UPS 500 [/b:88766a066b]bij bestellen, volgens mij zijn deze goed, alleen erg pittig geprijst. In jou geval zou ik daarom daar niet voor gaan, neem even hier een kijkje: http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=&DB=Pricewatch&Query=UPS en kies er eentje uit! :D
Link naar reactie
beetje UPS kan pctje wel voor 4 tot 15 minuten aan laten staan.... seconden werk is het vaak zeker niet... idee: -zoek een mod-guide voor UPS bakken -zoek een 2e hands UPS (met dooie batterijen ofzo die op linux kan werken? geen verstand daarvan) -koop wat goedkope accu's voor die UPS die in die guide staan -ff kloten en testen -gaan met die banaan, vaak met accu's kan je aardig lang zonder stroom ^_^
Link naar reactie