Ga naar inhoud

virtueel geheugen tekort dvd branden, wat is dat?


Aanbevolen berichten

Virtueel geheugen betekent Intern geheugen. Hoeveel MB-ram heb je in je computer zitten, en wat voor een soort (SD-ram of DDR-ram). Vaak kun je dat wel uitbreiden, behalve als je geen geheugen ladjes kunt ibvj zetten, dan zul je toch wat meer geld moeten uitgeven aan één geheugen latje met bijv. 512MB-ram of 1024MB-ram.
Link naar reactie
Virtueel geheugen is helemaal geen intern geheugen!Het virtueel geheugen is swap geheigen dat doow windows op de harde schijf wordt gemaakt.Dus dat vertraagt je PC tje erg.Maar als je te weinig virtueel geheugen hebt, kan je ook extra intern geheugen erin stoppen, dan spreekt windows het virtueel geheugen minder snel aan.
Link naar reactie
[quote:1f95000d55="FTPserver"]Virtueel geheugen betekent Intern geheugen.[/quote:1f95000d55] Ik dacht het niet. Virtueel geheugen is een verlengstuk van het gewone geheugen. Windows kan de inhoud van het geheugen geheel of gedeeltelijk, tijdelijk opslaan op de harde schijf. Op dat moment is er sprake van virtueel (ofwel onecht) "intern" geheugen. Wat ook meetelt is de Windows versie. Windows 98 praktisch gezien tot 512MB virtueel geheugen, WIndows XP heeft geen echte beperking. Hoeveel vrije ruimte heb je beschikbaar op de harde schijf.
Link naar reactie
[quote:b62c751f04="Hans.Vosman"][quote:b62c751f04="FTPserver"]Virtueel geheugen betekent Intern geheugen.[/quote:b62c751f04] Ik dacht het niet. Virtueel geheugen is een verlengstuk van het gewone geheugen. Windows kan de inhoud van het geheugen geheel of gedeeltelijk, tijdelijk opslaan op de harde schijf. Op dat moment is er sprake van virtueel (ofwel onecht) "intern" geheugen. Wat ook meetelt is de Windows versie. Windows 98 praktisch gezien tot 512MB virtueel geheugen, WIndows XP heeft geen echte beperking. Hoeveel vrije ruimte heb je beschikbaar op de harde schijf.[/quote:b62c751f04] Ik heb win XP en heb m'n pc een half jaar geleden uitgebreid tot 256 intern geheugen , maar misschien werkt 't niet?? Hoe kan ik dit zien of 't werkt?
Link naar reactie
[quote:264ea3922e="pijman"]Ik heb win XP en heb m'n pc een half jaar geleden uitgebreid tot 256 intern geheugen , maar misschien werkt 't niet?? Hoe kan ik dit zien of 't werkt?[/quote:264ea3922e] Kijk ff bij eigenschappen van "Deze Computer". Als daar staat dat er 256 totaal in zit, dan werkt het. Maar weet je zeker dat je het [b:264ea3922e]tot[/b:264ea3922e] 256 mb hebt uitgebreid en niet [b:264ea3922e]met[/b:264ea3922e] 256 mb? Want als er totaal 256 in zit, wordt dat al voor het grootste gedeelte gebruikt door windowsXP zelf met achtergrond services en programma's. Als dan ook je harde schijf nog bijna vol zit, is het logisch dat het branden niet gaat.
Link naar reactie
Hmm, zo erg is het ook weer niet. Zelf tot nog toe 1 echte (+R) en vele proef video Dvd's (+RW) gebrand. Voldoende vrije schuifruimte en voldoende virtueel geheugen is wel belangrijk. Meer geheugen werkt ook weer prettiger. De standaard Windows XP instelling is meestal voldoende ruim (bij mij 768MB). Bij tekort aan virtueel geheugen geeft XP een foutmelding dat er wel eens wat fout kan gaan. TOt nog toe alleen gezien dat het virtueel geheugen uiteindelijk automatisch wordt vergroot. Maximum tot nu toe was 1,5GB. Voor het branden heb je die hoeveelheid echt niet nodig, tenminste, het is mij nooit opgevallen. Wil je meer weten over het geheugengebruik, druk dan op Ctrl+Alt+Delete en kijk bij 'Prestaties'.
Link naar reactie
Ik denk dat het brandprogramma een image aanmaakt van de film die pijman wil branden, waardoor er te weinig schijfruimte overblijft. Het kan natuurlijk een behoorlijk grote film zijn, die je brandt. Misschien kun je in je brandprogramma instellen waar de tijdelijke bestanden moeten worden geplaatst, zodat je hiervoor een andere partitie/schijf met voldoende ruimte kunt gebruiken.
Link naar reactie
[quote:b4c87f354c="jackdegek"]Ik denk dat het brandprogramma een image aanmaakt van de film die pijman wil branden, waardoor er te weinig schijfruimte overblijft. Het kan natuurlijk een behoorlijk grote film zijn, die je brandt. Misschien kun je in je brandprogramma instellen waar de tijdelijke bestanden moeten worden geplaatst, zodat je hiervoor een andere partitie/schijf met voldoende ruimte kunt gebruiken.[/quote:b4c87f354c] EENS : ruim ook je harde schijf eens op. Temp files clearen, defrag. Je moet voldoende ruimte overhouden op de partitie van je OS voor de swapfile (virueel geheugen). Elk goed brandprogramma heeft ergens wel een optie staan waar hij zijn eigen temp files kwijt aan. Zou overwegen een eigen brandpartitie aan te leggen. Als je bijv ript dan kost dat per firm al pakweg 5 GB. Komt dan de temp files bij. Ik heb op 27 dec ook de LDW811S gekocht. Download snel de HS0E frimware. Dan heb je die in elk geval. Lite-on staat alleen toe dat je de laatste firmware download. Ik heb de mijne moeten flashen van HS6 naar HS0e omdat er readability problemen af en toe ontstonden op stand-alone dvd players. Nu niet meer succes Media die ik gebruik zijn Philips DVD+RW(4x) en ARita DVD+R(4x) die je ook op 8x kan branden (moet het zelf nog testen) Deze 2 merken gaan heel goed samen met de Lite-on. Misschien heb je er wat aan
Link naar reactie
[quote:0e1f2db905="yoo_han"] Kijk ff bij eigenschappen van "Deze Computer". Als daar staat dat er 256 totaal in zit, dan werkt het. Maar weet je zeker dat je het [b:0e1f2db905]tot[/b:0e1f2db905] 256 mb hebt uitgebreid en niet [b:0e1f2db905]met[/b:0e1f2db905] 256 mb? Want als er totaal 256 in zit, wordt dat al voor het grootste gedeelte gebruikt door windowsXP zelf met achtergrond services en programma's. Als dan ook je harde schijf nog bijna vol zit, is het logisch dat het branden niet gaat.[/quote:0e1f2db905] Sorrie ik heb 512 mb moet genoeg zijn denk ik
Link naar reactie
[quote:263c0f2086="jackdegek"]ik weet niet of dat genoeg is, als je een dvd helemaal vol fikt dan komt dat wel neer op ongeveer 4,5 gb.[/quote:263c0f2086] Dat betekend niet dat je die 4,5gb vrij moet hebben! Je moet het zien als een buffer, er word data gebrand die kan dan uit het geheugen en kan worden aangevuld met nieuwe data...
Link naar reactie
Ik bedoelde alleen dat je met 512 mb intern geheugen er nog niet bent, je moet daarnaast nog 4500 mb schijfruimte vrij hebben, want volgens mij denkt pijman nu dat hij aan 512 mb intern geheugen genoeg heeft, maar dat is niet zo, de hoeveelheid intern geheugen doet in dit geval eigenlijk niet eens ter zake, pijman moet controleren of hij voldoende schijfruimte heeft voor de tijdelijke bestanden van het brandprogramma... (is bovenstaande zin btw de langste die er op dit forum te vinden is...? :lol: )
Link naar reactie
[quote:ba2ef865e2="jackdegek"]Ik bedoelde alleen dat je met 512 mb intern geheugen er nog niet bent, je moet daarnaast nog 4500 mb schijfruimte vrij hebben, want volgens mij denkt pijman nu dat hij aan 512 mb intern geheugen genoeg heeft, maar dat is niet zo, de hoeveelheid intern geheugen doet in dit geval eigenlijk niet eens ter zake, pijman moet controleren of hij voldoende schijfruimte heeft voor de tijdelijke bestanden van het brandprogramma... (is bovenstaande zin btw de langste die er op dit forum te vinden is...? :lol: )[/quote:ba2ef865e2] Ik heb nog 39 gb over van m'n 80gb Hdd das toch genoeg , of bedoelen jullie dit niet?
Link naar reactie
Misschien staat het virtuaal geheugen wel handmatig ingesteld op een te lage waarde. Kijk eens bij configuaratie scherm-systeem-geavanceerd-(onder prestaties) instellingen en daarna geavanceerd en dan onderin- virtual geheugen- wijzigen vink daar "door systeem beheerde grootte" aan. Windows stelt het nu zelf in, als dat al niet aanstond. Je kunt eventueel ook zelf de grootte hier aangeven. Het schijnt een maatstaf te zijn om 2,5 x je echte geheugen hierin op te geven. ro
Link naar reactie
[quote:95fc462422="Ro"]Je kunt eventueel ook zelf de grootte hier aangeven. Het schijnt een maatstaf te zijn om 2,5 x je echte geheugen hierin op te geven.[/quote:95fc462422] Vergeet deze maatstaaf! Gebruik wat je nodig hebt. In het voorbeeld dat ik eerder noemde bleek 6x zo veel nodig te zijn. Echter Windows XP regelde dat gewoon. Standaard was dat maximaal 768MB oid. Voor Windows XP is genoeg genoeg. Voor Windows 98 mag je niet boven de 512MB swap. Computers met 1GB Ram, hoeven vaak geen swap te hebben van 1GB dus 3GB is helemaal veel. In het zeldzame geval dat het wel nodig is, tja, dan stel je dat beschikbaar of Windows XP regelt het zelf wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...