Ga naar inhoud

Microsoft Sidewinder gamepad


Aanbevolen berichten

Een hardware/game-gerelateerde vraag: Ik heb dus een Microsoft Sidewinder gamepad die ik op m'n ouwe comp (tien jaar oud) aan kon sluiten. Inmiddels heb ik een nieuwe computer en kan nergens een leuk uitgangetje vinden om die gamepad in te pluggen. Op de oude computer zat-ie gewoon in de soundkaart, maar nu moet het misschien ergens in een USB-uitgang. Is het mogelijk om een soort tussenlink te maken tussen de stekker en USB? Of moet ik gewoon maar een nieuwe gamepad kopen? Groet Gos! (ohja, en de beste wensen natuurlijk!)
Link naar reactie
Je zou een gamecard kunnen aanschaffen die je in een PCI slot prikt en waar je 1 of meer gamepads met oude aansluiting kunt aansluiten. Kaartjes kosten nog geen 5 euro. Je hebt ook aansluitingen die je op je mobo kunt aansluiten en aan de ontvangende zijde je gamepad kunnen 'vasthouden' De aansluiting zit dan ook gewoon aan de achterkant van je kast.
Link naar reactie
is het een asus mobo. Die heeft op het mobo een pen en als je daar zon Gameport bracket (uit 486 tijdperk) op doet dan heb je een gameport. Anders advise vd dude of een usb gamepad kopen (10-12 euro heb je al een Logitech). Die verloopstekkers van gamepad naar USB werken niet tenzij het eentje met de nodige electronica aan boord en een driver-cd. Zon verloopkaart als die bestaat gaat meer kosten dan een nieuwe gamepad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...