Ga naar inhoud

Serial ATA Harde Schijf voor tweede keer stuk


Aanbevolen berichten

Ik heb pas een nieuwe PC gekocht met een Western Digital 120Gb Serial ATA schijf, AMD Athlon xp 2600+, Asus A7V600 (met sata/raid controller), Hercules 3D Prophet 9800Pro. De harde schijf had het de eerste dag al begeven. Toen had ik een nieuwe gehad. Maar na ongeveer 4 weken heeft ook deze het weer begeven! Ik gebruik voor mijn HDD de legacy power en niet de SATA Power, kan het hierdoor komen? Of is de controller van het moederboord niet goed, dat die hem stuk maakt ofzo? Ik kan namelijk windows niet meer opstarten, dan blijft hij tijdens het laden hangen en als ik de veilig modus in wil ook. Het meest gekke is nog dat ik, toen hij het nog wel deed, niets speciaals heb ingesteld ofzo. Sterker nog, ik heb niets maar dan ook echt niets aan de configuratie veranderd. Alvast héél erg bedankt voor jullie hulp.
Link naar reactie
Het zou ook nog een probleem met het geheugen kunnen zijn, download het programma memtest eens en test je geheugen. Je kunt op de Western digital site ook nog een programma downloaden waarmee je de conditie van je harde schijf kunt checken, maar gezien het feit dat de computer wel begint met het starten van windows, lijkt het me sterk dat de schijf aan gort is. Een windows probleem kan, zoals brigitte w al zegt, ook nog de oorzaak zijn... Als de pc btw nieuw is gekocht kan je ook nog naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt. suc6
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...