Ga naar inhoud

SCSI probleem onder Windows XP


Aanbevolen berichten

Ik heb een groot probleem op mijn All-SCSI machine. Ik heb zowel win98 als XP geinstalleerd. Ik heb 2 SCSI kaarten geinstalleerd (DAWI en Adaptec), en beiden geven hetzelfde probleem; Onder Win98 werkt alles perfect, en vind hij mijn CD-rom, en de (Plextor) brander. Onder XP geeft hij onder apparaatbeheer aan, dat er bij de SCSI-kaart geen problemen zijn, die draait op de laatste drivers. Bij de CD-rom en de brander geeft apparaatbeheer aan, dat de stuurprogramma s wel geladen zijn, mnaar niet gebruikt kunnen worden?? Voor zover ik weet, moet er onder SCSI helemaal niets geladen worden? Ik heb alles geprobeerd; laatste drivers, stekkers wisselen, verwijderen/herinstalleren, zelf laten detecteren etc. XP blijft zeggen dat de stuurprogrammas geladen zijn, maar dat hij ze niet kan gebruiken. Onder 98 blijft alles perfect werken. Wie kan mij helpen??
Link naar reactie
als onder win98 alles werkt ga ik er vanuit dat het in ieder geval geen hardwarematige configuratie fout is (ID's. Terminering e.d.) probeer eens de aspi drivers in de laatste versie te installeren. (staan o.a. bij adaptec) dus de aspi drivers, niet die voor de kaart zelf (die zouden door xp eigenlijk correct gevonden moeten zijn)
Link naar reactie
[quote:d644f56d92="longtallbob"]Ik heb 2 SCSI kaarten geinstalleerd (DAWI en Adaptec), en beiden geven hetzelfde probleem; Onder XP geeft hij onder apparaatbeheer aan, dat er bij de SCSI-kaart geen problemen zijn, die draait op de laatste drivers. Bij de CD-rom en de brander geeft apparaatbeheer aan, dat de stuurprogramma s wel geladen zijn, mnaar niet gebruikt kunnen worden?? [/quote:d644f56d92] Staan die scsi kaarten wel in de [url=http://www.microsoft.com/windows/catalog/default.aspx?subid=22&xslt=categoryl3&pgn=01d09dab-1b54-4f5a-91d5-8bfeb164df9e]lijst van Designed for Windows XP[/url] En staat die scsi cd-rom in deze [url=http://www.microsoft.com/windows/catalog/default.aspx?subid=22&xslt=categoryl3&pgn=da1bdaa2-579a-4994-86f8-209df4c26e1a]lijst van Designed for Windows XP[/url] En is er nog aanvullende info te vinden via Systeeminfo > Onderdelen > Probleemapparatuur?
Link naar reactie
het is gelukt. Blijkbaar stond er ergens in de computer ASAPI.EXE. Wavelab (een audiobewerkingsprgramma) had het in de installatiebestanden staan!!?? Ik heb het gerund, en in een keer doet alles het!!?? Ik ben er erg blij mee, maar als iemand mij kan uitleggen wat ASAPI.EXE is ben ik daar heel erg blij mee. Ik kwam er achter door nog eens goed te kijken wat er allemaal geladen werd, tijdens het opstarten van windows.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...