Ga naar inhoud

Cardreader op laptop wel stroom, op desktop niet


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn Sweex 6-in-1 cardreader. Met installatie van de drivers geen foutmeldingen gehad. Daarna rechtstreeks aangesloten op de USB-poort. In verkenner geen extra schijven. Lampje 'power' brandt niet op cardreader. In conf.scherm staat dat usb-poort max. 500 mA stroom levert. Op mijn laptop werkt de cardreader wel. Zou de cardreader op de desktop te weinig stroom krijgen? Hoe kan ik controleren hoeveel stroom hij krijgt? In bios worden verschillende voltages genoemd, maar ik weet niet welke bij de usb-poort hoort. Ik ben computerleek, dus een beetje gedetailleerd antwoord stel ik zeer op prijs. Hartelijk dank alvast voor jullie reacties. Frisk
Link naar reactie
[quote:d0a65185d4="Frisk"]Ik heb een probleem met mijn Sweex 6-in-1 cardreader. Met installatie van de drivers geen foutmeldingen gehad. Daarna rechtstreeks aangesloten op de USB-poort. In verkenner geen extra schijven. Lampje 'power' brandt niet op cardreader. In conf.scherm staat dat usb-poort max. 500 mA stroom levert. Op mijn laptop werkt de cardreader wel. Zou de cardreader op de desktop te weinig stroom krijgen? Hoe kan ik controleren hoeveel stroom hij krijgt? In bios worden verschillende voltages genoemd, maar ik weet niet welke bij de usb-poort hoort. Ik ben computerleek, dus een beetje gedetailleerd antwoord stel ik zeer op prijs. Hartelijk dank alvast voor jullie reacties. Frisk[/quote:d0a65185d4]Je kunt met een ampere meter de amperes meten van de USBkabel van je desktoppc, en je laptop. ps. Volt en Ampere zijn twee verschillende dingen.
Link naar reactie
[quote:8d8a9f37d7="Johnny321"][Je kunt met een ampere meter de amperes meten van de USBkabel van je desktoppc, en je laptop. [/quote:8d8a9f37d7] Dat kan natuurlijk wel, maarre, zelfs voor mij is dat nogal lastig omdat ik alleen beschik over een standaard multimeter. USB kabel zijn niet zo gemaakt om spanning en stroom te meten terwijl iets is aangesloten.
Link naar reactie
Alle andere apparaten werken wel, dat zijn een scanner, een digitale camera en en webcam. Allemaal voeding via USB. Verder nog nooit problemengehad met usb, dus dat werkt naa rbehoren denk ik. Het is de usb-poort aan de achterzijde van de pc. Alleen de scanner is tegelijk aangesloten, maa rdie usb-kabel heb ik er ook al uit gehaal en het werkt nog niet. Wie heeft nog oplosingen? Thnx!
Link naar reactie
Okay, dan lijkt de poort in orde. Waar het mij omging is dat het vrijwel zeker is dat de stroomvoorziening in orde is. Dat is alleen aannemelijk te maken met een USB apparaat dat via de computer zijn stroom krijgt. Het is geen garantie, maarre bij overmatig stroomverbruik, zou er een foutmelding moeten volgen. Of de boel brandt uiteindelijk door. Het kan zijn dat de bijbehorende driver niet goed is geïnstalleerd. Staat er wat onder Apparaatbeheer? Zoals een uitroepteken of een vraagteken? Onlangs ook ruzie gehad met een USB apparaat, toen had ik er toevallig een "te oud" apparaat aangekoppeld. De nieuwere apparaten werkten wel gewoon ...
Link naar reactie
Ik heb geen fotmeldingen bij apparaatbeheer. Ik heb 2 usb root hubs en 2 usb open host controllers. Geen vraag- of uitroeptekens. Ik heb de drivers van de site van sweex gehaald en geinstallerd, maa rook geen resultaat. Ik draai onder W98SE. Je zou denken dat hij gewoon geen goed contact maakt, maar andere apparaten doen het wel en het apparaatje doet het op de laptop wel goed. Waar moet ik de oorzaak nou zoeken? Ik heb sweex ook al gemaild maar nog geen antwoord gehad. Wie weet nog wat? Dank voor de bijdragen tot nu toe!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...