Ga naar inhoud

Cardreader op laptop wel stroom, op desktop niet


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn Sweex 6-in-1 cardreader. Met installatie van de drivers geen foutmeldingen gehad. Daarna rechtstreeks aangesloten op de USB-poort. In verkenner geen extra schijven. Lampje 'power' brandt niet op cardreader. In conf.scherm staat dat usb-poort max. 500 mA stroom levert. Op mijn laptop werkt de cardreader wel. Zou de cardreader op de desktop te weinig stroom krijgen? Hoe kan ik controleren hoeveel stroom hij krijgt? In bios worden verschillende voltages genoemd, maar ik weet niet welke bij de usb-poort hoort. Ik ben computerleek, dus een beetje gedetailleerd antwoord stel ik zeer op prijs. Hartelijk dank alvast voor jullie reacties. Frisk
Link naar reactie
[quote:d0a65185d4="Frisk"]Ik heb een probleem met mijn Sweex 6-in-1 cardreader. Met installatie van de drivers geen foutmeldingen gehad. Daarna rechtstreeks aangesloten op de USB-poort. In verkenner geen extra schijven. Lampje 'power' brandt niet op cardreader. In conf.scherm staat dat usb-poort max. 500 mA stroom levert. Op mijn laptop werkt de cardreader wel. Zou de cardreader op de desktop te weinig stroom krijgen? Hoe kan ik controleren hoeveel stroom hij krijgt? In bios worden verschillende voltages genoemd, maar ik weet niet welke bij de usb-poort hoort. Ik ben computerleek, dus een beetje gedetailleerd antwoord stel ik zeer op prijs. Hartelijk dank alvast voor jullie reacties. Frisk[/quote:d0a65185d4]Je kunt met een ampere meter de amperes meten van de USBkabel van je desktoppc, en je laptop. ps. Volt en Ampere zijn twee verschillende dingen.
Link naar reactie