Ga naar inhoud

Na Spontane Reboot, Master verdwenen


Aanbevolen berichten

Beste Wensen allemaal en hopelijk kan iemand me helpen, ik zit al weken te klooien met volgende problemen : 1. Meeste irri probleem is wel de spontane reboots waarna de pc geen Master meer kan vinden, de pc staat meestal dagelijks aan en na 1 dag, een aantal uren of soms dagen start hij ineens weer op en blijft dan in het beginscherm hangen met de melding dat ik een bootdisk moet insteken, ik reboot dan opnieuw zonder disk om telkens in de Bios te zien dat de Master HD verdwenen is en sinds vandaag de Slave HD ook. In het begin was de flatcables en power cables loshalen en weer aansluiten voldoende om te zien in de Bios dat beide HD's weer gevonden zijn, ik ben net overgeschakeld op rounded ide kabels in de hoop dat het soelaas zou bieden maar helaas. Windows XP voor de verandering weer geinstalleerd en de meest belangrijke updates incl servicepack staan er weer op maar helaas. Ik heb een volledige virusscan gedaan en symantecs blaster.exe gedraaid maar er werd niets gevonden. Ik heb de Masters en Slaves omgewisseld met HD en DVD en nu HD en HD. Ik zou het nu dus echt niet meer weten waar dit aan kan liggen. ( PIIII Intel 2,40 GHZ 256 MB Ram, 120GB WD 8mb HD, 250 GB WD 8MB HD via Bracket, 300W voeding, Aopen DvdWriter, DvdSpeler, Pctv Kaart, Usb 2.0 en Windows XP ) 2. Misschien dat probleem 2 en 3 wel met bovenstaande te maken hebben? Ik heb een haat en liefde verhouding met met Pinnacle PCTV kaart, de ene keer doet ie het perfect en na een herinstallatie van XP krijgt ik hem niet draaiende, na het bovenstaande probleem heb ik XP weer geinstalleerd en wat ik ook doe met de software van de Pinnacle tv kaart, update versie 550 of niet hij installeert, doet alle testen goed en als hij als laatste de kaart zelf gaat testen of tv kabel of videorecorder signaal stopt het programma spontaan. Dubbelklikken op PCTV Vision heeft geen zin, het programma balkje komt even tevoorschijn en verdwijnt dan meteen weer. 3. Het laatste probleem heeft met downloads en Windows Verkenner te maken, zodra ik een programma of file heb gedownload en in een andere map wil plaatsen sluit de map vanzelf, het beeld lijkt weg te gaan en na enkele seconden bouwt het beeldscherm zich vanzelf weer op maar is de map of windows verkenner gesloten, ik kan het bestand daarna wel opnieuw proberen te verplaatsen maar bovenstaande gebeurt dan gewoon weer opnieuw. Kortom alles wil nogal heel spontaan ermee stoppen op mijn pc :lol: :-? Sorry voor de lange post maar alle info die ik heb verzameld tijdens mijn kruistocht van de afgelopen weken staat in de post.
Link naar reactie
misschien zou je de hardware eens met een gelijkwaardig systeem moeten uitwisselen, als je dan bij een onderdeel merkt dat dat niet helemaal goed functioneert dan zal je daar iets aan moeten doen (garantie misschien?) misschien dit dit de oplossing is! zelf denk ik eerlijk gezegd aan je moederbord omdat die de drives af en toe niet kan vinden en je videokaart die werkt ook niet super zo te horen en te weten dat alles over het moederbord gaat denk ik dat je eens naar je moederbord moet kijken (misschien de bios flashen ofzo?)
Link naar reactie
Installatie van Windows XP ging wel gewoon goed, heb ik al helaas zo vaak moeten doen dus geen probleem daar. De andere replies zijn op zich wel wat vaag, ik weet niet goed hoe nu verder. Moederbord, Videokaart,.. zijn allemaal nogal dure onderdelen en de PC is net 9 maanden oud. Zelf samengesteld bij Alternate, 1 x en nooit meer, zeer beroerde service daar en de DvD Brander en Speakers waren na een paar weken al meteen niet goed en moesten retour.
Link naar reactie
Ik heb een dag of 4 geleden de Pinnacle Kaart verwijderd en in een ander systeem geplaatst waar die tot nu toe goed draait maar het systeem waar ik de post over begon heeft het toch weer begeven. De PC is toch na enkele dagen, 3 a 4 geloof ik nu, weer opgestart, ditmaal met een blauw schermpje met de volgende melding : Kernel-Stack-Inpage-Error STOP 0x00000077 ( 0xC000000E, 0xC000000E, 0x00000000, 0x01D5F000 ) Heb gereboot en toen herkende de pc geen Master IDE en geen Slave IDE ( beiden HD's ). Even de kast weer opengedaan en beetje stom de Ide kabels en Power kabels logehaald en weer vastgedaan en bij het opnieuw booten herkende de pc weer alles. Beetje errug vreemde zaken allemaal. Any Ideas ?
Link naar reactie
kijk eens wat er gebeurt als je alles eruit haalt (op moederbord na) en in een andere pc zet (daar ook alles uit op moederbord na) dan kun je zien of je moederbord nog goed is. het kan zijn dat je een paar meldinge krijgt dat dinge nie geinstaleerd kunne worde ma dat is normaal als je een ander moederbord gebruikt, heb hier maar scheit aan (om het maar ff zo te zeggen) en kijk eens wat hij hier doet, of er schiet me nu iets te binnen: heb je wel koelpasta gebruikt? kan zijn dat hij afsluit omdat hij te warm word echter verklaart dit niet dat hij de schijven niet (goed) meer ziet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...