Ga naar inhoud

PC stiller maken


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb thuis een server staan, maar die maakt ongelooflijk veel lawaai. 'S avonds kun je bijna niet slapen :evil: . Ik heb nu al een Enermax voeding erin zitten, maar die hardeschijven........... Als er iemand inlogd een gerammel. Nou zou ik willen vragen of iemand nog tips heeft voor het stilelr maken van mijn server. Vooral die hardeschijven......... :evil: Alvast bedankt voor de reacties :)
Link naar reactie
Je kunt geluidswerend foam aanschaffen (voor sommige kasten al op standaart maat gesneden, bij een server echter...) Mogelijkheid 2 is watercooling.. Mogelijkheidheid 3 is het vervangen van al je fans door stillere (pabst) fans. Mogelijkheid 4 is zorgen dat er geen resonantie kan onstaan tussen je harddisk en de kast. Je kunt dan rubberen ringetjes tussen de schroeven en de kast doen. Zorg wel dat je er 1 vrij laat om statische elektriciteit een weg te geven.
Link naar reactie
[quote:2b50054baa="The_Dude"]Je kunt geluidswerend foam aanschaffen (voor sommige kasten al op standaart maat gesneden, bij een server echter...) Mogelijkheid 2 is watercooling.. Mogelijkheidheid 3 is het vervangen van al je fans door stillere (pabst) fans. Mogelijkheid 4 is zorgen dat er geen resonantie kan onstaan tussen je harddisk en de kast. Je kunt dan rubberen ringetjes tussen de schroeven en de kast doen. Zorg wel dat je er 1 vrij laat om statische elektriciteit een weg te geven.[/quote:2b50054baa] Bedankt , ik ga dat eens proberen :) //edit Als er iemand nog ideeen heeft, post ze dan hier!
Link naar reactie
Je kunt je HDD's ook met een par Tie-rips (hoe schrijf je dat?) ophangen dat scheelt ook enorm. Of je legt de HDD onderin je kast op een stuk schuimspul. Zorg dat de harddisk aan geen enkele kant het metaal raakt want dan kan resoneren. Als je statische electriciteit kwijt wilt moet je even een koperdraadje naar het metaal van je kast leggen.
Link naar reactie
[quote:4eb943dc33="The_Dude"]Je kunt geluidswerend foam aanschaffen (voor sommige kasten al op standaart maat gesneden, bij een server echter...) Mogelijkheid 2 is watercooling.. Mogelijkheidheid 3 is het vervangen van al je fans door stillere (pabst) fans. Mogelijkheid 4 is zorgen dat er geen resonantie kan onstaan tussen je harddisk en de kast. Je kunt dan rubberen ringetjes tussen de schroeven en de kast doen. Zorg wel dat je er 1 vrij laat om statische elektriciteit een weg te geven.[/quote:4eb943dc33] Mogelijk 2 en 3 zijn toch niet van toepassing op FTPServer? het gat om de harde schijf die rammelt, dan helpt het toch niks om er een Papst in te zetten en Waterkoeling neemt dat gerammel toch ook niet weg?
Link naar reactie
[quote:64cc2a5a1e="Interficior"][quote:64cc2a5a1e="The_Dude"]Je kunt geluidswerend foam aanschaffen (voor sommige kasten al op standaart maat gesneden, bij een server echter...) Mogelijkheid 2 is watercooling.. Mogelijkheidheid 3 is het vervangen van al je fans door stillere (pabst) fans. Mogelijkheid 4 is zorgen dat er geen resonantie kan onstaan tussen je harddisk en de kast. Je kunt dan rubberen ringetjes tussen de schroeven en de kast doen. Zorg wel dat je er 1 vrij laat om statische elektriciteit een weg te geven.[/quote:64cc2a5a1e] Mogelijk 2 en 3 zijn toch niet van toepassing op FTPServer? het gat om de harde schijf die rammelt, dan helpt het toch niks om er een Papst in te zetten en Waterkoeling neemt dat gerammel toch ook niet weg?[/quote:64cc2a5a1e] Ik had ook in mijn bericht gezegd, of iemand andere dingen weet om mijn Server stiller te maken. IK had het dus niet alleen over de hardeschijf, maar ook over andere dingen. Hij had het wel goed gezegd :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...