Ga naar inhoud

goeie stereo-versterker voor 200e ?


Aanbevolen berichten

Hangt af van de situatie zou'k zeggen. Zit je in een grote kamer, of in een klein hok... Zelf ben ik ook op zoek na een leuke oplossing voor aan de pc. Ik concentreer mijn zoekactie op receivers (een versterker met radio) met en uitgangsvermogen van rond de 100 watt. Ik zou voor gewoon stereo gaan en niet die dolby shit met 5 of 6 boxen. Gewoon 2 goeie boxen inplaats..., maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Het hangt er dus vanaf wat je er mee gaat doen. 200 euro is niet veel. Top kwaliteit ala marantz krijg je denk iks niet eens 2e hands voor dat geld. Technics biedt altijdt goed waar voor zijn geld, zij hebben een goede prijs / kwaliteit verhouding.
Link naar reactie
Hoeft niet top te zijn, want ik wil ook eerst geen nieuwe boxen kopen, ik heb een paar van die overbekende philips-dingetjes uit de jaren 70, en die vind ik eerst goed genoeg. je raad het al: mijn wensen zijn eerst niet zo hoog, vanwege geldgebrek. Ik zoek puur naar een versterker die degelijk is, en een flinke tijd mee kan, en die als het kan een kamer van 3 bij 6,5 een goed warm en helder geluid kan geven.
Link naar reactie
[quote:29b70f8e2b="musicom76"]Hoeft niet top te zijn, want ik wil ook eerst geen nieuwe boxen kopen, ik heb een paar van die overbekende philips-dingetjes uit de jaren 70, en die vind ik eerst goed genoeg. je raad het al: mijn wensen zijn eerst niet zo hoog, vanwege geldgebrek. Ik zoek puur naar een versterker die degelijk is, en een flinke tijd mee kan, en die als het kan een kamer van 3 bij 6,5 een goed warm en helder geluid kan geven.[/quote:29b70f8e2b] Ik denk dat het vekeerd benaderd. Je boxen zijn een zeer belangrijk onderdeel van een installatie. Dat betekend dus dat je bij aanschaf van apparatuur moet luisteren naar de boxen die uiteindelijk gaat gebruiken. Heb je die boxen nog niet, beslis dan eerst welke boxen je wilt hebben. (ook al koop je ze later) Beetje audiozaak heeft proefopstelling staan. Die overbekende boxen uit de 70 jaren zullen wel geen MFB boxen zijn ;-) Dan zou een redelijke voorversterker voldoen. Mijn advies is: als je krap zit koop dan niets en behelp je met wat je hebt. Koop eerst de boxen die het best bij je oren en budget passen. In het het 2e handscircuit zijn momenteel i.v.m. al die surround toestanden goede degelijke stereoboxen te koop voor een redlijke prijs.
Link naar reactie
Als je dan weinig geld wil uitgeven, ga dan eens bij de kringloopwinkel langs. Ik heb nu een Sony versterker van 5 GULDEN, onder mijn monitor staan, welke 2 x 30Watt geeft op 8 Ohm. Daarop heb ik een boxenset(2 x 35Watt) met subwoofer (100Watt) (2.1??? :lol: ) aangesloten, en ik denk niet dat mijn buren het in dank afnemen als ik hem op half volume laat spelen. Daarbij klinkt het helder en warm genoeg voor de MP3 en streaming audio die ik beluister. De boxenset was een krijgertje, maar ik denk dat je ook daarvoor eens in een kringloopwinkel kan slagen... Groetjes, Christian.
Link naar reactie
voor 229 euro heb je een dap paladium p700 Stereo mode: 2x 250 Watt RMS - 8 Ω 2x 350 Watt RMS - 4 Ω Bridged mode: 700 Watt RMS - 8 Ω www.new-line.nl heb ik hem vandaan kunt ook kijken voor een p500 gaan (€190) Stereo mode: 2x 160 Watt RMS - 8 Ω 2x 250 Watt RMS - 4 Ω Bridged mode: 500 Watt RMS - 8 Ω op een p400 (€173) Stereo mode: 2x 100 Watt RMS - 8 Ω 2x 200 Watt RMS - 4 Ω Bridged mode: 400 Watt RMS - 8 kunt gewoon bij new-line bestellen ze leveren alles netjes thuis af ,moet wel verzendkosten bijbetalen denk ik of het zelf gaan ophalen in harlingen!
Link naar reactie
Bedankt voor de informatie allemaal ! Ik zal dan eerst nog es kijken naar boxen. Maar cdoems, die 2ehands versterkers, daar heb ik dus slechte ervaringen mee. ik heb dat ook een paar keer gedaan en steeds gingen ze stuk op de manier dat 1 van de kanalen een brak geluid ging geven. (eindtrap kapot heb ik mij laten vertellen). 2ehands boxen lijkt mij dan eerder een oplossing. En wat is MBF eigenlijk ? Die boxjes van mij zijn 20 watt, 8 ohm en 2-weg. je ziet ze overal staan bij kringloopwinkels, die zwarte dingetjes van 20 bij 30.
Link naar reactie
[quote:6d009e97c0="musicom76"]Bedankt voor de informatie allemaal ! En wat is MBF eigenlijk ? Die boxjes van mij zijn 20 watt, 8 ohm en 2-weg. je ziet ze overal staan bij kringloopwinkels, die zwarte dingetjes van 20 bij 30.[/quote:6d009e97c0] M.B.F. (motion feed back) Waren/ zijn boxen met ingebouwde versterkers. die kon je alleen op een voorversterker aansluiten. Heb zelf in het grijze verleden een tuner versterker gehad waar ze bijzaten (zat een soort van ingebouwde correctie in tegen overmodulatie[als ik het goede woord gebruik] in z'n soort zeer goed spul. Ik heb ze nog in gebruik zij het op de logeer/recratie zolder. 2e hands link spul om te kopen. Ik weet hier in het noorden maar een bedrijf waar ik überhaupt 2e hands spul zou kopen. Hebbeb eigen technische diens en alles wordt eerst getest. Maar laat je niet gek maken door freaks: Jouw oren bepalen wat je mooi vindt. Als je boxen test neem een cd mee met veel hoog- laag- en middentonen.
Link naar reactie
[quote:2229046d42="musicom76"]Interessant, hoe heet die zaak in het noorden ? Ik woon zelf in Friesland namelijk ;-) dus daar wil ik wel eens kijken. Geven zij ook garantie/reparaties ?[/quote:2229046d42] Eringa Geluid Groningen Westerkade 7 Telefoon: (050) 3121548 Leeuwarden Oostergrachtswal 125 Telefoon: (058) 2134955 Alleen bij 2e hands spul kijken tenzij per ongeluk wat geërfd hebt ;-) Dacht dat Groningen meeste had, maar ze kunnen bij elkaar informeren en geen haast hebben. Groet, Henk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...