Ga naar inhoud

webserver achter een router


Aanbevolen berichten

Ik heb een webserver op m'n pc geinstalleerd met de bedoeling dit op m'n netwerkje te laten draaien en zo anderen de mogelijkheid te bieden hiervan gebruik te maken. Als ik zonder router werk op een pc, kan een andere computer door het ingeven van mijn ip adres zonder problemen inloggen. Sluit ik het netwerkje met behulp van de router weer aan krijg ik een ander ip nummer (waarschijnlijk een intranet ip) en kan ik hiermee wel van de ene pc naar de andere pc inloggen (dus via m'n netwerk) maar niet van buitenaf. Nu denk ik dat er iets in de router moet worden ingesteld, maar wat en waar, kan iemand mij verder op weg helpen. Ik heb een kabelaansluiting voor internet en de router is een Sweex met hierop twee pc's aangesloten en een printer. Vriendelijke groet Gerard.
Link naar reactie
Het is de bedoeling om mensen toegang tot mijn computer te geven met behulp van een geinstaleerde filesharing/webserver. Zolas eerder beschreven werkt het zonder router perfect, met de Sweex router aangesloten, waarin ik de poorten 21, 80 81 en 8080 heb vrijgegeven kan iemand van buiten niet inloggen. Ik heb half begrerpen dat ik het ip adres ergens in de router moet aanpassen, maar mijn kennis daarover is nihil en kan het ook niet in de handleiding van de router terug vinden. Het server helpscherm verwijst daar wel naar, enig idee? In ieder geval dank voor je reactie.
Link naar reactie
[quote:75e6f47577="Fellini"]-Voor zover ik weet heb je bij kabelinternet geen vast IP adres maar een wisselend adres, misschien is dat waarom mensen van buitenaf je niet kunnen vinden? -Wat voor OS draai je op de server? -Heb je in de router zo ingesteld dat elke adres naar binnen kan komen (outside ip & port)[/quote:75e6f47577] ik dacht dat het kabel verhaal verbonden is met je NIC adres dat is uniek
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Via je webbrowser kan je het setup programma van de router openen. Voor een Speedtouch modem tik je bijvoorbeeld in je adresbalk 10.0.0.138 in, het programma waar je dan inkomt kent afhankelijk van je routersoort een aantal mogelijkheden, één daarvan is poorten open en dicht doen. Je manual zal je daar meer over kunnen vertellen.
Link naar reactie
[quote:8e5bc4a73b="Fellini"]Via je webbrowser kan je het setup programma van de router openen. Voor een Speedtouch modem tik je bijvoorbeeld in je adresbalk 10.0.0.138 in, het programma waar je dan inkomt kent afhankelijk van je routersoort een aantal mogelijkheden, één daarvan is poorten open en dicht doen. Je manual zal je daar meer over kunnen vertellen.[/quote:8e5bc4a73b] Zover was ik ook al, maar waar gooi je welke poorten open, ik zoek details/
Link naar reactie
1. kabel heeft een vast IP adres 2. kabel heeft echt een ***trage upload snelheid, ik heb ook met het idee van een webserver gezeten, maar zolang ik thuis kabel heb heeft dat echt geen zin. Dus bekijk je uploadsnelheid eens voordat je hier aan begint. 3. de webserver moet een vast intern-adres krijgen, anders werkt het ook niet
Link naar reactie
Normaal gesproken moet je op de router port-forwarding of virtuele server configureren. Hiermee kan je aangeven dat verzoeken op bijv. poort 80 voor een http-request, naar één PC op je thuisnetwerk wordt gestuurd. De ander PC's kunnen dan rustig internetten (poort 80 voor IP-verkeer naar het internet) Dus op je router geef je aan het IP-adres van de HTTP-server en het poortnr dat gebruikt moet worden. Daarnaast geef je ook op welke portnr er van het internet moet worden gebruikt om deze server te bereiken. Sjaak
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...