Ga naar inhoud

"tiktiktik" in philips cdd3610 cdbrander


Aanbevolen berichten

Hi, Sinds kort wil mijn Philips CDD3610 cd-rw brander (2x-2x-4x) geen cd's meer branden. Als ik een cd-r in de lade leg en die sluit tikt het ding een aantal keer, alsof er iets aanloopt of zo. Met Nero wil ik dan een .iso branden. De dialoog geeft geen bijzonderheden en de cd is binnen enkele seconden klaar. Terwijl een iso van 685 mb meestal wel ruim een half uur duurt. Bij starten van het branden klinkt hetzelfde geluid uit de brander; het ...writing... lampje op de brander licht niet op. Is dit een definitieve storing, of is er iets anders aan de hand? Alvast bedankt, Greetz, dJezzer 8)
Link naar reactie
dat is een brander van voor de( golf )oorlog. maak je brander eens open haal dan alle stof en smeer er uit. clean de lens dan met lenscleaner van kodak. smeer dan de geleider's in van de lazerkop met siliconevet( te koop bij oa gamma) heel light in smeeren. als dat niet helpt dan moet je een nieuwe brander kopen. Lite_On of plextor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...