Ga naar inhoud

PC wil niet meer opstarten


Aanbevolen berichten

Mijn PC wil niet meer opstarten. Toen ik deze aanzette werd de opstartprocedure halverwege afgebroken. De PC liep vast, CTRL+ALT+DEL bood ook geen uitkomst. PC uitgezet door stekker er uit te trekken. PC weer opnieuw opgestart, maar nu gebeurt er vrijwel niets, de monitor geeft nu zelfs geen beeld! Wel worden CD-rom en brander aangesproken, voor de rest blijft het rustig, de normale opstartgeluiden blijven achterwege. De PC is van aug. 2001 en wordt hier thuis nogal intensief gebruikt. Kan het zijn dat de batterij op het moederbord leeg is? Ik heb de PC ook opgestart zonder batterij en dit gaf hetzelfde verschijnsel als hierboven beschreven. Nog wat gegevens voor zover van belang: W98SE 1200MHz 2HD's (20 en 30GB).
Link naar reactie
Dit kunnen verschillende dingen zijn. - Moederbord - Geheugen - Videokaart - Voeding Ik weet niet of je een pc hebt om onderdelen van te 'lenen' maar door trail and error zal je er achter moeten zien te komen welk component het probleem veroorzaakt. Hoor je als je de pc aanzet piepgeluiden, en gaan de fans nog draaien? Lege batterij lijkt me niet. De pc moet dan gewoon beeld geven en op kunnen starten. Geeft dan alleen een cmos cheksum error oid. Scenic20 Scenic20
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...