Ga naar inhoud

Tv bekijken op mijn pc


Aanbevolen berichten

[quote:a3a1e7fd39="patje_petje"]Kheb geprobeerd met "mentor-tv" maar doeme heeeeee, krijg geen beeld op mijn pc scherm dat is die mentor tv maar ik kan deze niet activeren, dwz, ik kan hem niet selecteren op de pal modus en op antenne-ingang[/quote:a3a1e7fd39] Maar zijn de drivers van die tvkaart wel goed geinstalleerd? Staan in Device Manager vraagtekens of uitroeptekens? De drivers van de tv-kaart zouden moeten staan bij Sound, video and game controllers.
Link naar reactie
[quote:37740f5e9d="patje_petje"]waar kan ik die drivers vinden[/quote:37740f5e9d] Als het om Mentor TV-99 PCI TV/FM Tuner gebaseerd op de Conexant 878A chipset gaat, kun je de Windows drivers downloaden van [url=http://members.driverguide.com/index.php?action=dosearch&qm0=bt878a&qa5=14&qa6=247&qa7=1999&dp=2&sm=b&jmd=and&fzz=b]DriverGuide.[/url] Inloggen is vereist.
Link naar reactie
[quote:b0c35f1560="patje_petje"]hoe kan ik feitelijk zien welke tv-kaart ik in mijn pc steken heb[/quote:b0c35f1560] Dat zou op de tv-kaart zelf moeten staan. Het belangrijkste voor de drivers is de gebruikte chipset. De Conexant 878A wordt in meerdere [url=http://www.google.nl/search?q=Conexant+878A&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&btnG=Google+zoeken&lr=]tv-kaarten[/url] gebruikt.
Link naar reactie
[quote:6641b4ef35="patje_petje"]ik heb de driver gedownload, als ik hem wil installeren lukt dat niet, ik moet hem eerst deactiveren of zoiets, Hoe moet ik nu tewerk gaan [/quote:6641b4ef35] Voordat er nieuwe Windows drivers geïnstalleerd kunnen worden, moeten al eerder geïnstalleerde drivers eerst verwijderd worden. Dus in Device Manager hoort er dan een vraagteken te zijn bij Other devices. Daarin staan dan Multimedia Controller en MultimediaVideoController. Ook als je in Device Manager met Action Scan for hardware changes doet, mogen de oude drivers niet meer terug geïnstalleerd worden. Dan kun je pas andere drivers installeren. Ik heb zelf een Hauppauge tv-kaart, en met een utiilty van hun wesite hcwclear, verwijderde ik de oude tv-kaart drivers.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Jaaaaaaaaa, het werkt :lol: :lol: :lol: :lol: Geluid, beeld alles perfect :D :D :D :D :D Maaaaaaaaaaaaaaaar, als ik nu wil opnemen met de ingebouwde video van dscaler, kom ik tot de bemerking dat dat enorme bestanden zijn :evil: :evil: :evil: Kunnen deze direct verkleint worden anders zal mijn harde schijf rap volstaan bij mijn test van 1 min videoopname zat ik aa, 1,4 gb :cry: :cry:
Link naar reactie
Daar heb je het gratis progje VirtualDub weer voor, en die haal je hier vandaan: [URL]http://virtualdub.sourceforge.net/[/URL] Het beste progje wat er is voor dit doel. En opnemen met minder dataverbruik per tijdseenheid? Probeer capturen in DivX 5.1 !!! Werkt perfect bij mij. Als je iets meer kwaliteit wil hebben en meer flexibiliteit met editen (precies knippen en plakken, op de frame af), gebruik dan MJPEG. PicVideo gaf vroeger een gratis versie hiervan. Tegenwoordig is hij betaald. Als je hem wilt hebben ,kan je me wel mailen op gdtobias@hotmail.com.
Link naar reactie
Oh ik zie dat je hem nog wel gratis kunt downloaden, maar je moet hem registreren in het codecvenster zelf, en ik ga je niet mijn reg_gegevens geven. moet je zelf even zoeken hoe je het kunt kraken, of het gewoon kopen natuurlijk ;-) Een ander alternatief voor minder datagebruik per tijdseenheid bij het opnemen van video is het gebruiken van de Intel Indeo-video codec, die bij windows in zit, zoniet, dan download je Windows Media Encoder 9 van [URL]http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/encoder/default.aspx[/URL]. Deze is wel van mindere kwaliteit dan MJPEG, en vreet meer resources.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...