Ga naar inhoud

RAID 0 probleem met twee SATA schijven


Aanbevolen berichten

Ik heb twee SATA schijven. Tijdens de XP setup ziet hij de schijven niet. Als ik in het bios de raid controller uitschakel dan ziet de setup ze wel. Dan kan ik de twee schijven partittioneren en dan zet ik windows erop. Nu komt het probleem. Als ik de raid controller weer inschakel en de computer opstart met de twee schijven in een raid 0 configuratie dan krijg ik een fouitmelding en start ie niet op. Weet een van jullie het probleem en kan mij helpen? Dan hoor ik het graag.
Link naar reactie
als het goed is heb je bij je moederbord een floppy gekregen voor je Raid controller. nu zet je dus de raid controller aan in je bios, reboot dan, start dan automatisch van de CD setup voor windows XP op. er wordt dan aangegeven iets omtrend; druk op f6 om een niet Micro$oft of SCSI apparaat te installeren. je drukt dan op F6, installeert de Raid controller drivers voor de setup, en je gaat verder met de setup. later kan je tijdens het booten via je Raid config menu wel de raid instellingen veranderen.. (array maken, schijven formatteren etc..)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...