Ga naar inhoud

Ventilator uiutschakelen


Aanbevolen berichten

Ik heb nog een oude P1 166 mhz computer staan. Hiervan wil ik een documenten server van maken. Kan ik de ventilator van de voeding uitschakelen of zou deze dan te warm worden. In de praktijk zal de computer natuurlijk op een rustig pitje draaien. Alleen als er documenten worden opgehaald over veranderd en dergelijke zal de computer even bezig zijn. De processor koeling kan in ieder geval niet uit, want dat heb ik geprobeerd en de processor en koelribben werden behoorlijk heet. Als ik die ventilator uit kan schakelen dan scheelt dat weer in geluid.
Link naar reactie
P1@166 Mhz zou ik geen fan op doen, maar wel een goede heatsink. Hij gebruikt max 14,5 W aan voeding, dus das niet zo veel vergeleken met nu :wink: Desnoods kun je een casefan erin zetten, zodat de rest van je systeem ook goed koelt. Ik denk dan aan een 80 mm op 7 volt. Maakt niet veel herrie. PS. Luister ook eens goed naar de fan van je voeding??? Groetjes, Christian. [edit] sorry, niet goed gelezen, dacht dat je het over de CPU had. Dan klopt mijn verhjaaltje wel :wink: [/edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...