Ga naar inhoud

veilig om stuurprogramma te deleten?


Aanbevolen berichten

Ik zal je het lange verhaal besparen, dus hier een samenvatting: Ik had een brandprogramma geïnstallerd, maar die deed het niet goed. (win98 op winXP) Ik wilde hem verwijderen, maar hij liet een cadeautje achter in de vorm van een extra stuurprogramma voor mijn brander en dvd speler. Windows sluit de stuurprogramma altijd af, om te zorgen dat het systeem niet onstabiel wordt. Ook krijg ik vaak een cyclische redundantie fout als ik wat wil kopiëren van de cd af. Nu vraag ik me af of het veilig is om gewoon het verouderde stuurporgramma (cdralw2k.sys) te deleten, want ik kan nergens die stuurprogramma afzonderlijk verwijderen. Nu hoop ik dat daardoor ook gelijk de cyclische redundantie fout verdwenen is.
Link naar reactie
proberen kan altijd: start op in veilige modus, hernoem het bestand (zet er bijvoorbeeld xx voor), en als het werkt kun je het uiteindelijk deleten. krijgt het systeem er moeite mee, dan haal je die xx weer weg, en weet je dat je elders moet zoeken. overigens: het zou handiger zijn als je meteen zou vermelden om welk prog het gaat....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...