Ga naar inhoud

een nieuw HD maar welken


Aanbevolen berichten

hoi ik heb vraag een van mijn HD dood dus ik wil een nieuw koopen maar ik weet niet welken merk ik moet pakken ik zelf zat aan het danken om de DiamondMax Plus 9 SATA 150 120 GB te gaan die zijn zeer snel maar ik hoor ook weer dat ze snel kapot gaan is dat waar zoo ja welk andere merk is ook zeer snel voor game en goed in RAID 0 maar dan die niet zo gouw kapot gaan en hij moet wel SATA zijn wand ik wil er dan 2 van koopen en dan in RAID 0 zetten vast bedankt :D :D :D
Link naar reactie
[quote:dc8ab126bf="=$5=SUB-ZERO"]hoi ik heb vraag een van mijn HD dood dus ik wil een nieuw koopen maar ik weet niet welken merk ik moet pakken ik zelf zat aan het danken om de DiamondMax Plus 9 SATA 150 160 GB te gaan die zijn zeer snel maar ik hoor ook weer dat ze snel kapot gaan is dat waar zoo ja welk andere merk is ook zeer snel voor game en goed in RAID 0 maar dan die niet zo gouw kapot gaan en hij moet wel SATA zijn wand ik wil er dan 2 van koopen en dan in RAID 0 zetten vast bedankt :D :D :D[/quote:dc8ab126bf] Laat me raden: Leraar Nederlands? :D
Link naar reactie
[quote:15c7b8927a="Vandread"][quote:15c7b8927a="Jaap H"]Overweeg IBM/Hitachi: van oudher is IBM gericht op dat marktsegment waar betrouwbaarheid en prestatie tellen en serieus gecontroleerd worden.[/quote:15c7b8927a] vindje? ibm heeft nogal naam gehad aardig vaak verrot te gaan... :roll: ik weet niet hoe dit tegewoordig onder hitachi is..[/quote:15c7b8927a] Naam onder wie?
Link naar reactie
[quote:f08347b642="egslim"]Ik zal deze topic even verplaatsen. Pas ook even je sig aan =$5=SUB-ZERO, twee regels zonder plaatjes is het maximum.[/quote:f08347b642] maar mijn plaatje doet het gewoon niet hij is niet te grood het is een plaatje van een P4 maar toch doet hij het niet maar ik pas het onder schrift wel aan ps IBM hoef ik niet meer bij mijn zijn al 1x 80 gb en 1x 40 gb HD van IBM kapot ze zijn nog geen jaar aud
Link naar reactie
[quote:60bb32eebb="Jaap H"][quote:60bb32eebb="Vandread"][quote:60bb32eebb="Jaap H"]Naam onder wie?[/quote:60bb32eebb] ik heb op GoT meer *klaag&baal* posts gezien over ibm schijven dan enig ander HDD merk....[/quote:60bb32eebb] Moet op de onbevooroordeelde lezer als een irrationele hetze zijn overgekomen.[/quote:60bb32eebb] Als iemand op een forum vraagt welke merk hd hij moet nemen, dan krijg je sowieso nooit subjectieve antwoorden :wink: Ik heb goede ervaringen met western digital, ik heb zelf twee 80 gig schijven van dit merk en die bevallen uitstekend. Maar goed, volgens mij is die maxtor schijf die eerder werd genoemd ook geen onaardige keuze.
Link naar reactie
Maxtors vallen tegenwoordig ook met bosjes tegelijk uit. Geen persoonlijke ervaring, wel veel vragen erover in de diverse fora. Ik zou zelf voor WD of Seagate gaan. IBM heb ik zelf geen slechte ervaringen mee, maar op het werk crashen ze om de haverklap en de klachten daarover worden door IBM niet serieus genomen ("da's normaal, zo'n geluid", alleen jammer dat de HD vlak daarna met de pootjes omhoog gaat).
Link naar reactie
[quote:755353d84c="jackdegek"]Ik vind dat schijven tegenwoordig sowieso veel vaker kapot gaan in vergelijking met vroeger, of heb ik het nu bij het verkeerde eind?[/quote:755353d84c] Mee eens. Mijn eigen ervaringen met Seagate zijn gewoon slecht, mijn ervaringen met IBM zijn ook niet best. Echter de langst werkende grote harde schijf (met nog dezelfde WIn98, W2K en WXP installatie van 1,5 jaar) is wel een IBM schijf. Dat is voor mij een eeuwigheid. Wat ik jammer vind is die 1 jaar garantie. Meer GB voor minder geld lijkt wel leuk, uiteindelijk is betrouwbaarheid belangrijker. En ja, op dit moment heeft kennelijk geen enkel merk die eigenschap. Overigens ben ik wel benieuwd wie thuis een 100-200GB schijf echt elke dag backuped.
Link naar reactie
Out of the box, no current Windows version, including Windows Server 2003, supports SATA drives. However, just as you can add a SCSI controller to Windows, you just need to add the correct SATA driver that ships with the motherboard or SATA host adapter. After you've installed the driver, Windows will be able to see the SATA controller and any attached devices. For more information about SATA, visit the SATA Working Group Web site at http://www.serialata.org .
Link naar reactie
dus welken moet ik pakken de SATA/150 Seagate Barracuda 7200.7 120 GB Toeren per minuut: 7200 Toegangstijd (ms): 8,5 ms Cache 8 mb OF dezen SATA/150 Western Digital Caviar 120 GB Toeren per minuut: 7200 Toegangstijd (ms): 8,9 ms Cache 8 mb of mss dezen SATA/150 Diamond Max 9 Plus, 120Gb 7200rpm Fluid Bearring Toegangstijd (ms): 9 ms
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...