Ga naar inhoud

Computer word warm


Aanbevolen berichten

Je kast wordt warm, dat is wel erg weinig info! Kijk in de bios naar de temps of draai een programma als speedfan dan heb je meer informatie. Er zijn tientalle redenen waarom een computer kan vastlopen, waarom dank je dat het aan de temperatuur ligt? kijk bijvoorbeeld eens hier [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492[/url]
Link naar reactie
[quote:ea95d4bf6d="JanBr"]Het probleem is weer terug...alleen duurt het nu wat langer voor dat het gebeurt, kan het mischien aan me voeding liggen(300 watt)??[/quote:ea95d4bf6d] wat? dat je CPU te warm wordt??? dan ben je de eerste die dit overkomt waarschijnlijk... hoeveel koelpasta heb je bijvoorbeeld er tussen gedaan?? een klein korreltje is meer dan genoeg, het hoeft geen dekkende laag te zijn over de heatspreader heen in ieder geval.. oude koelpasta ook goed verwijderd? aceton of wasbenzine..
Link naar reactie
[quote:f129f40b8f="JanBr"]ja ik heb er een klein beetje koelpasta op gedaan, en de oude verwijderd. Kan het misschien zijn omdat ik een compacte kast heb?[/quote:f129f40b8f] dat kan inderdaad een indirecte reden zijn. is er wel enige airflow door de kast heen (dmv casefans) kijk de CPU wordt warm, hij wordt gekoeld met lucht vanuit de kast, echter als er niet enige afvoer is van de warmte dan stijgt de algemene temperatuur, en zal de lucht alsmaar warmer worden. de cpu wordt dan nog een keer weer met die warme lucht ''gekoeld''.. zo stapelt het natuurlijk wel mooi op. wat je eens kan proberen is onderin de kast een losse ventilator plaatsen. deze moet ''frisse'' lucht de kast in blazen. een 2e fan kun je indien mogelijk achterin de kast monteren. deze moet de warme lucht uit de kast zuigen. zo komt er dus frisse lucht onderin, en gaat er bovenin weer verwarmt uit... probeer ook eens de kabels wat op te ruimen, deze kunnen de luchtstroom ook hinderen, en dan heb je er nog niet veel aan...
Link naar reactie
58 graden is nog tehoog, en die 72 graden is niet normaal :D Dat je een compacte kast hebt maakt ook niets uit, laptops doen het toch ook ? Het gaat puur om de koeling.. Als je goed cooling hebt is er niets aan de hand.. Kijk alles na, zoals gezegt word de koelpasta, de fan, de ovirge fans, haal de zijpanel eraf etc etc.. Grt 70373R
Link naar reactie
[quote:d2adb4b564="70373R"]Dat je een compacte kast hebt maakt ook niets uit, laptops doen het toch ook ? Het gaat puur om de koeling.. [/quote:d2adb4b564] Dat maakt vaak wel uit. Eventuele obstakels zoals kabels laten minder vrije ruimte over in een kleine kast. Verder zou ik eerst eens kijken of een casefan de temperatuur omlaag krijgt. Als de temperatuur nog steeds pakweg 58 graden blijft, dan is de koeling van de CPU te licht. Laptops hebben het deze zomer geloof ik wel zwaar gehad.
Link naar reactie
[quote:4c0be64b9a="JanBr"]me computer liep weer vast....grrr...maar het kwam niet door de cpu die was 58 graden, maar de bovenkant van me kast was wel weer warm...zou het dan toch me voeding zijn?[/quote:4c0be64b9a] 58 graden wat??? wanneer heb je dit afgelezen? download eens van www.passmark.com hun burn in programma. houd dan bijv CPU cool erbij zodat je de temperatuur in de gaten kan houden.. zet dan het programma zo in, dat deze specifiek alleen je CPU stressed... post dan weer hier eens je bevindingen neer...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...