Ga naar inhoud

Microfoon probleem


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een probleem met de microfoon van mijn computer. Tot deze morgen werkte die nog perfect maar ik vermoed dat iemand geprutst heeft met de volume-instellingen onderaan in de taakbalk (Volume Control, Wave, SW Synth, Mic Volume, Line in, CD audio) waardoor mijn microfoon nu enkel nog geruis en gekraak opneemt (ik ben echter niet 100% zeker of het hier is dat er geprutst is met de instellingen en of dit dus het probleem is). De microfoon werkt zeker nog maar neemt mijn stem niet meer op en enkel gekraak. Kan iemand mij zeggen hoe die instellingen normaal horen te zijn om normaal geluid op te nemen want dat weet ik dus niet. Alvast erg bedankt.
Link naar reactie
WOW. Ik zag gewoon te laat dat ik mijn vraag in de verkeerde categorie gepost had. Ik wist niet dat dit zo'n mega ramp was en dacht gewoon mijn vraag dan maar in de juiste (denk ik) categorie te zetten. :-? Niet opzettelijk dubbel gepost dus. En ja, mijn microfoon zit in de juiste plug, daar is niks aan veranderd, dus daar kan het probleem normaal niet liggen. Toch bedankt.
Link naar reactie
Heb je nog een andere microfoon ergens? Dan kan je die proberen en daarmee uitsluiten dat je huidige microfoon de boosdoener is. Of probeer eens de drivers van je geluidskaart opnieuw te installeren. Enne, misschien erg triviaal: als je opneemt, kies je dan wel je microfoon als opnamebron? Doet-ie het ook niet als je je opnamebron intstelt op "mixer" of iets dergelijks?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...