Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Eerder was het dus mogelijk veel langer met een lading te doen. Oplaadbare batterijen zijn beperkt in het aantal malen dat ze kunnen worden opgeladen/ontladen: 500 tot 1000 maal. Misschien zit je aan dit hoge aantal en is de batterij nu defect. (jammer) Het probleem kan ook zijn ontstaan door regelmatig niet volledig ontladen van de batterij, oplossing: een paar maal laden en volledig ontladen, hierdoor komt de capaciteit weer op de oorspronkelijke waarde. (Dit geldt met name voor NiCd (nikkelcadmium) batterijen.) Een andere mogelijkheid is een storing in de laad-apparatuur.
Link naar reactie
als hij een jaar is, dan zal het wel geen NiCd zijn. Ik denk een NiMH, want een LiIon heeft geen last van het geheugeneffect. (al bestaan LiIon batterijen ook al lang genoeg) Maar het staat op de batterij zelf, dus kijk ff zou ik zeggen. is het een NiCd of NiMH, dan helemaal ontladen en nog eens proberen (al werkt dat denk ik niet). Is het een LiIon, dan is er iets raars aan de hand. ----------------- ik heb nog ergens een hele oude 386 laptop liggen met een batterijduur van 3 minuten :D. het was net genoeg om de stroom er weer op te zetten als een stop was doorgebrand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...