Ga naar inhoud

Draadloos netwerk doet het slechts op 3 mbit?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Een vriend van mij heeft een draadloos netwerk met een theoretische snelheid van 100 mbit van Sitecom. Echter, de effectieve snelheid is maar 3 mbit. Het maakt niet uit waar hij de apparatuur plaats, hij heeft ze nu naast elkaar staan. Hij heeft alle kanalen al geprobeerd (alle 13) en heeft ook al gekeken of het toevallig aan de WEP sleutel lag. De ontvangst van beide pc's is Uitstekend, dus daar ligt het niet aan. Het enige probleem is dat de snelheid gewoon 3 mbit is. Ik zou zelf niet weten wat het probleem is, maar misschien heeft een van jullie een idee? Alvast bedankt
Link naar reactie
Nee hoor, ik maak niet de klassieke fout zoals je dat zo mooi zegt. Dat een harde schijf max. 100 mb kan overplaatsen slaat ook nergens op, want met de ATA 133 standaard is dat verhoogt naar 133, om niet te spreken over de snelheid van S-ATA. Bovendien is de harde schijfsnelheid 100 of 133 MegaByte, terwijl de draadloze set 100 Mbit is, dus 12.5 MegaByte. Daar zou het dus niet aan kunnen liggen. Bovendien ging het met een bekabeld netwerk wel snel dus het ligt ook niet aan de pc's. Echter, nu zitten we met hetzelfde probleem alleen iets aangepast. Hij heeft nu 3 pc's, waarvan 2 op de volledige snelheid van 100 Mbit (12.5 MegaByte) zitten, en 1 op 1 mbit. Nogal vreemd. Weet iemand hier een oplossing op? Even voor de duidelijkheid, de standaard is 802.11 G+. Op dezelfde frequentie als de 54 mbit standaard, alleen is er een andere manier gevonden van versturen zodat de snelheid 100 mbit is. In alle pc's zit een 100 mbit kaartje. Het maakt bovendien niet uit of je de router op 54 mbit, of op 100 mbit zet. Weten jullie een oplossing? Alvast bedankt.
Link naar reactie
100 Mbit is pure theorie, waarbij men van de meest ideale omstandigheden uitgaat. De daadwerkelijke overdrachtssnelheid is afhankelijk van een heleboel factoren. In de C!T van afgelopen maand stond een klein artikel over de US Robotics 100 Mbit Router. Daarbij kwam ook naar voren dat de snelheid lager is en behoorlijk kan varieren. Ikzelf heb deze USR router ook in combinatie met vast netwerk en draadlose laptop. Mijn daadwerkelijke snelheid ligt tussen de 40 - 50 Mbit, afhankelijk waar ik met mijn laptop zit. Waarom de snelheid bij jou zo laag is kan ik zo niet beoordelen. Misschien zit er ook wel iets in de configuratie van de netwerkkaart of router niet goed.
Link naar reactie
[quote:a7a214cc02="compufreakx"]Nee hoor, ik maak niet de klassieke fout zoals je dat zo mooi zegt. Dat een harde schijf max. 100 mb kan overplaatsen slaat ook nergens op, want met de ATA 133 standaard is dat verhoogt naar 133, om niet te spreken over de snelheid van S-ATA. Bovendien is de harde schijfsnelheid 100 of 133 MegaByte, terwijl de draadloze set 100 Mbit is, dus 12.5 MegaByte. Daar zou het dus niet aan kunnen liggen. Bovendien ging het met een bekabeld netwerk wel snel dus het ligt ook niet aan de pc's. Echter, nu zitten we met hetzelfde probleem alleen iets aangepast. Hij heeft nu 3 pc's, waarvan 2 op de volledige snelheid van 100 Mbit (12.5 MegaByte) zitten, en 1 op 1 mbit. Nogal vreemd. Weet iemand hier een oplossing op? Even voor de duidelijkheid, de standaard is 802.11 G+. Op dezelfde frequentie als de 54 mbit standaard, alleen is er een andere manier gevonden van versturen zodat de snelheid 100 mbit is. In alle pc's zit een 100 mbit kaartje. Het maakt bovendien niet uit of je de router op 54 mbit, of op 100 mbit zet. Weten jullie een oplossing? Alvast bedankt.[/quote:a7a214cc02] Mij verbaasd het dat jullie 12,5 mega-byte per seconde halen op een met 100 mega-bit gespecificeerd netwerk, mijn ervaring is dat circa 8 mega-byte per seconde gehaald wordt bij het copieeren van een file/bestand van de ene pc naar de andere pc via de draad-netwerkverbinding. M.b.v. een op 11 mega-bit gespecificeerde WiFi/draadloze netwerk-verbinding kom ik nooit hoger dan circa 4 mega-bit per seconde. Ik heb de indruk dat men het in de computer-wereld voor een deel niet zo nauw neemt met een exacte/waarheidsgetrouwe opgave van de feiten, ik noem als voorbeeld de opgave van 4,7 giga-byte als capaciteit van een dvd terwijl dit 4,3 giga-byte is. (volgens de leer 2 tot de macht zoveel) Mocht de afwijking van in de praktijk gehaalde netwerk-snelheden t.o.v. gespecificeerde snelheden een netwerk-technische/operating-system kwestie zijn dan ben ik benieuwd of er op dit forum iemand is die het kan en wil verklaren.
Link naar reactie
Sorry voor de wat beledigende toon, kwas alleen nogal pissed om de simpele reactie die ik kreeg. Ik weet behoorlijk wat van pc's af, des te meer omdat het een vakterrein van een goede vriend van mij is en ik ook die kant op wil later, dus ik heb alle mogelijkheden al geprobeerd. Kanalen, WEP uit of aan, Mac filtering (wil ook nog wel eens helpen, vraag me niet waarom). inderdaad, het verbaasde mij ook dat wij de volledige beschikking hadden over de snelheid. Nou moet je het niet meteen al te nou nemen met volledige 12.5 Megabyte, maar we komen behoorlijk in de buurt.
Link naar reactie
[quote:35418b748f="compufreakx"]Sorry voor de wat beledigende toon, kwas alleen nogal pissed om de simpele reactie die ik kreeg. Ik weet behoorlijk wat van pc's af, des te meer omdat het een vakterrein van een goede vriend van mij is en ik ook die kant op wil later, dus ik heb alle mogelijkheden al geprobeerd. Kanalen, WEP uit of aan, Mac filtering (wil ook nog wel eens helpen, vraag me niet waarom). inderdaad, het verbaasde mij ook dat wij de volledige beschikking hadden over de snelheid. Nou moet je het niet meteen al te nou nemen met volledige 12.5 Megabyte, maar we komen behoorlijk in de buurt.[/quote:35418b748f] off-topic (maar kon het niet laten): Tip: het is handig om op het vakterrein van de computerkunde exact te zijn (het nauw nemen), geeft wel het juiste resultaat.
Link naar reactie
[quote:fc68d52b4c="compufreakx"]Sorry voor de wat beledigende toon, kwas alleen nogal pissed om de simpele reactie die ik kreeg. Ik weet behoorlijk wat van pc's af, des te meer omdat het een vakterrein van een goede vriend van mij is en ik ook die kant op wil later, dus ik heb alle mogelijkheden al geprobeerd. [/quote:fc68d52b4c] Daar kunnen wij ook pissed van worden inderdaad, als jij denkt zoveel verstand te hebben van PC's en dan ook nog gaat beweren dat je 100MB/S haalt met een HD dan zou ik zeggen droom zelf maar lekker verder. Wij proberen je allemaal te helpen zoals hierboven ook staat. Maar zoals je reargeert heb je ons helemaal niet nodig, je weet het zelf toch allemaal al zo goed? Even weer ontopic, ik ben het natuurlijk eens met je dat het vreemd is dat het op 2 PC's netjes 100Mbit is, en op de 2de maar 2 Mbit. Toch zal dat waarschijnlijk worden veroorzaakt door de netwerkkaart in die computer/laptop. Kijk die instellingen dus nog eens na.
Link naar reactie
Even voor de lol, IK heb nooit beweerd dat ik met een schijf 100 MB per seconde haalde. Het enige dat ik heb gezegt is dat je theoretisch gezien met een ATA 133 schijf 133 Mb/s haalt. In de praktijk zal dit liggen op 33 Megabyte. Echter, de draadloze set is, zoals ik al zei, geen 100 Megabyte, maar 100 Megabit, dat is dus 12.5 Megabyte. Ik weet niet waarom wisja het volgende zei: [quote:1f1cfadefe]Daar kunnen wij ook pissed van worden inderdaad, als jij denkt zoveel verstand te hebben van PC's en dan ook nog gaat beweren dat je 100MB/S haalt met een HD dan zou ik zeggen droom zelf maar lekker verder. Wij proberen je allemaal te helpen zoals hierboven ook staat. Maar zoals je reargeert heb je ons helemaal niet nodig, je weet het zelf toch allemaal al zo goed? [/quote:1f1cfadefe], maar dat slaat dus nergens op. Bovendien reageerde ik zo omdat ik een antwoord had gekregen die nergens op sloeg en ik graag wilde dat het probleem was opgelost. Aan de andere kant, bedankt voor de tip om de netwerkkaarten te switchen, heeft jammer genoeg niet gewerkt. Alle instellingen zijn echter wel hetzelfde. Ik snap dus nog steeds niet wat het probleem is. Weet een van jullie het wel? Bedankt!
Link naar reactie
Sorry Junior, maar dat is het probleem niet. 1: De pc's geven allemaal aan dat ze een goed tot uitstekend ontvangst hebben. 2: We hebben de pc en de router al op alle plaatsen gezet. Sterker nog, we hebben bv. de pc waarop WEL 100 mbit te halen is, op de plaats gezet van de pc die slechts 3mbit haalt, en dan blijft die 1e pc draaien op 100 mbit, terwijl die 2e pc op de plaats van de 1e pc slechts 3 haalt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...