Ga naar inhoud

raid 1 met 2 HDD's van verschillende grootte


Aanbevolen berichten

ik heb een MSI mobo KT4V (volgens mij zit daar standaard een raid controller op) 1 HDD Maxtor 80GB 7200, waar windows XP op staat en 5 partities 1 HDD Maxtor 60GB 7200, geen windows en 5 partities (de grootte van de partities tussen de HD's is verschillend) ik wil een Raid 1 opstelling gaan maken op de 60GB staan enkele kopien van de partities excl. die van Windows hoe kan ik nu het beste Raid 1 configureren?
Link naar reactie
Bij een RAID1 configuratie heb je één vaste schijf met één (onzichtbare) duplicaat. De grootte van de 'schijf' is de maximale schijfruimte die de twee schijven gemeen hebben - in dit geval dus 60 GB. Het ligt voor de hand om de 60 GB schijf als Master1 in de configuratie op te nemen, en de andere schijf als Master2. Dat betekent wel dat je de 80 GB helemaal schoon mag krabben, en Windows installeren op de 60 GB schijf. Zet voor de zekerheid alles wat je niet kwijt wilt op een cd-rommetje!
Link naar reactie
[quote:68317750bc="werklinq"]betekent dat als je deze opstelling wilt maken je altijd met een schone installatie begint? das lekker, ik heb op z'n minst 6GB alleen al aan MP3's! en geen dvd brander dan is de enige oplossing een schijf proberen te lenen, daar alles naar toe kopieren, ja en dan?[/quote:68317750bc] nou weet je hoe lastig ik het heb :P ik wil me raid0 van 160 gig die zo'n beetje vol staat met *spulletjes* ;) leeg hebben... maar der komt telkes weer zooi bij :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...