Ga naar inhoud

(welke?)GPS-Navigatie met Laptop? PDA?


Aanbevolen berichten

Hey, Ga een laptop kopen nu wil ik daarbij ook een navigatie-set op aansluiten iemand daar ervaring mee? Zo ja welk navigatie-set gebruik je dan? Ga waarschijnlijk later wel zo'n PDA bij kopen, dus dat setje moet op beide passen, [b:c14b15adaf]Heb geen idee hoe&wat met die GPS & PDA's dus iedere info is welkom[/b:c14b15adaf] Alvast bedankt
Link naar reactie
Er zijn maar weinig aansluitingen die zowel op een Laptop als op een PDA zitten. Een uitzondering kan BlueTooth zijn. Als je laptop dat niet heeft kun je nog een losse Bluetooth adapter voor de USB poort op de pc kopen. Neem niet die van MSI, want die software/driver loopt regelmatig vast (bij mij dan) Oh bij de weg, dat is dan alleen nog maar GPS, nog geen software. Die software bestaat trouwens bij mijn weten nog niet voor de PC (correct me if i'm wrong) dus ehhh... die optie valt weg.
Link naar reactie
[quote:cb0fcdc248="Jaaap"]Er zijn maar weinig aansluitingen die zowel op een Laptop als op een PDA zitten.[/quote:cb0fcdc248] Dat klop maar ten dele, PDA's maken vaak gebruik van CF (Compact Flash) kaartjes, deze kun je ook in je laptop stoppen. Dat gaat dmv een verloopkaartje voor PCMCIA. Kaartje kost bijv. bij de Mediamarkt EUR 15,- bij sommige gespecialiceerde winkels nog minder (EUR 9,- goedkoopste). Ik heb zelf een CF GPS device, voor in mijn laptop gebruik in dus die convertor naar PCMCIA. Ideaal voor in de auto. Dus koop geen CF setje, die kun je later gewoon in een PDA gebruiken en nu met convertor in je nieuwe laptop.
Link naar reactie
[quote:7b0de7b7a0="Wisja"]dat klop maar ten dele, PDA's maken vaak gebruik van CF (Compact Flash) kaartjes, deze kun je ook in je laptop stoppen. Dat gaat dmv een verloopkaartje voor PCMCIA. [/quote:7b0de7b7a0] Lang niet alle pda´s hebben een compact flas slot. Het aantal dat daarover beschikt word denk ik ook steeds minder. De pda´s die op het palm os platform draaien, hebben allemaal eem mmc/sd of een memorystick slot. Het volgende nadeel is van een cf gps ontvanger dat je de plaats niet vrij kan bepalen in de auto. Hij zit altijd bij de pda of de laptop. Je kan hem dus niet op een iets andere plaats leggen. Een gps ontvanger moet de sattelieten altijd min of meer kunnen 'zien'. Bij een compactflash gps kan dat nogal eens voor problemen bij de plaatsing zorgen. Bij auto's met een warmte werende voorruit of een voorruit met verwarming kan deze het singnaal aardig verstoren. Bij een warmte werende ruit lukt het vaak helemaal niet. Als je dan dus een losse ontvanger hebt kan je deze altijd nog via het zijruit doen oid. Dit word met een cf natuurlijk een stuk lastiger. Scenic20
Link naar reactie
[quote:c5a2880d89="scenic20"][quote:c5a2880d89="Wisja"]dat klop maar ten dele, PDA's maken vaak gebruik van CF (Compact Flash) kaartjes, deze kun je ook in je laptop stoppen. Dat gaat dmv een verloopkaartje voor PCMCIA. [/quote:c5a2880d89] Lang niet alle pda´s hebben een compact flas slot. Het aantal dat daarover beschikt word denk ik ook steeds minder. De pda´s die op het palm os platform draaien, hebben allemaal eem mmc/sd of een memorystick slot. Het volgende nadeel is van een cf gps ontvanger dat je de plaats niet vrij kan bepalen in de auto. Hij zit altijd bij de pda of de laptop. Je kan hem dus niet op een iets andere plaats leggen. Een gps ontvanger moet de sattelieten altijd min of meer kunnen 'zien'. Bij een compactflash gps kan dat nogal eens voor problemen bij de plaatsing zorgen. Bij auto's met een warmte werende voorruit of een voorruit met verwarming kan deze het singnaal aardig verstoren. Bij een warmte werende ruit lukt het vaak helemaal niet. Als je dan dus een losse ontvanger hebt kan je deze altijd nog via het zijruit doen oid. Dit word met een cf natuurlijk een stuk lastiger. Scenic20[/quote:c5a2880d89] Dat niet alle PDA's een CF slot hebben (en steeds minder) ben ik inderdaad met je eens, maar er zijn er nog genoeg die het wel hebben. Voordeel blijft dat je die in Laptop kan gebruiken, bij andere modellen is dat een stuk lastiger. Dan het tweede deel, ik weet niet waar je het vandaan haalt dat een CF GPS lastig zou zijn met het plaatsen ervan (ivm de ontvangst). Ik heb er zelf dus 1tje en daar zit letterlijk 7 meter kabel aanvast met de GPS receiver. Dus je moet wel een rara auto hebben mocht je niet genoeg hebben aan die 7 meter. Natuurlijk zijn er modellen waarbij er geen mogelijkheid bestaat voor een extrerne receiver (al dan niet standaard geleverd), maar die moet je dus niet kopen.
Link naar reactie
[quote:6de153393e="Wisja"] Dat niet alle PDA's een CF slot hebben (en steeds minder) ben ik inderdaad met je eens, maar er zijn er nog genoeg die het wel hebben. Voordeel blijft dat je die in Laptop kan gebruiken, bij andere modellen is dat een stuk lastiger.[/quote:6de153393e] Met een BT GPS is dat geen probleem. [quote:6de153393e="Wisja"]Dan het tweede deel, ik weet niet waar je het vandaan haalt dat een CF GPS lastig zou zijn met het plaatsen ervan (ivm de ontvangst). Ik heb er zelf dus 1tje en daar zit letterlijk 7 meter kabel aanvast met de GPS receiver. Dus je moet wel een rara auto hebben mocht je niet genoeg hebben aan die 7 meter. Natuurlijk zijn er modellen waarbij er geen mogelijkheid bestaat voor een extrerne receiver (al dan niet standaard geleverd), maar die moet je dus niet kopen.[/quote:6de153393e] Veel CF GPS hebben geen externe antene maar zit hij op het kaartje zelf en dan word het lastig. Jij hebt mazzel dat er een externe antenne bij zit.. De BT optie lijkt mij de handigste, dan heb je namelijk helemaal geen kabels meer nodig..
Link naar reactie
Ik ben voor/namens mijn vader ook een beetje aant verdiepen op die dingen, alleen was bijv. het nadeel van TomTom dat ie geen fileinfo heeft.. En ik vraag me af, of het scherm duidelijk genoeg is, invergelijking met bijv de 39xx, want die heeft volgens mij een groter scherm. Dat setje is met bluetooth, maar je hebt wel een kabel van sigaretteaansteker naar pda.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...