Ga naar inhoud

Massive storage pc


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een pc te bouwen waar op ik een hoop data op kwijt kan. Ik wil hier zo'n 6 HDD's van 120GB in hebben plus nog 2 brackets er in (1 voor het OS en 1 voor het delen van bestanden met bv. vrienden) Ik had al een configuratie in mijn hoofd om een beetje zicht te krijgen wat het moet worden: AMD Athlon XP 2800+ 2.25 GHz Socket A Asus A7N8X-DELUXE SA-XP D-DDR-400 Audio 2x DIMM DDR 512 MB 400 MHz 6x Maxtor 120GB 8MB IDE 7200 U133 harddisk 1x Maxtor 80GB 8MB IDE 7200 U133 (in bracket) Ati Radeon 9600 (ben ik nog niet helemaal over uit) Creative Soundblaster Live! 5.1 Aopen DVD speler IDE 16*DVD 48*CD en een floppy drive de kast ben ik nog niet helemaal over uit, ik zat te denken aan een Chieftec MA-01B-D http://www.chieftec.nl/document.php?MID=1&GID=34&PID=68 ik weet niet of het wel zo'n goed idee is, want ik ben bang dat door de vele HDD's het te warm word. (server kast misschien een betere optie?) en ik zit ook nog met de I/O kaart...ik heb er ff naar gezocht over dit soort pc's maar ik kom altijd weer uit op RAID systeempjes...en zover ik het begrepen heb, word het dan 1 grote HDD van alle 120GB hardeschijven. ik wil ze eigenlijk gewoon allemaal los hebben (is misschien langzamer, maar daar zit ik niet zo mee) dus wat is een goeie keuze hiervoor? en dan zit ik nog met de voeding...ik heb dus geen idee wat voor 1 ik moet nemen.. Heeft iemand nog ideeen? wat kan er beter? wat kun je me aanraden?
Link naar reactie
Die chieftec lijkt me goed geschikt voor wat je wilt, je kan in de speciale hdd bays 6 harddisks kwijt met voor iedere 3 hdd's 1 80 mm fan om de boel koel te houden (ik heb hetzelfde broertje maar dan de dragon versie. Je zou ook naar een Yeong Yang cube kunnen gaan kijken bijvoorbeeld ( http://www.yeongyang.nl/products/yy0221.shtml ) Nog enkele vragen en suggesties: Wil je de kast wel eens meenemen naar een lan oid? Wil je er nog meer mee gaan doen behalve file-server spelen? Waarom een Creative Soundblaster Live! 5.1 terwijl de onboard soundstorm zelfs beter is? Is een GigaByte GA-7N400 Pro trouwes geen goed idee aangezien daar een onboard Raid op zit welke je denk ik (niet geheel zeker maar bij abit kan dat wel) als gewone HDD ide controler kan gebruiken. Waarom geen s-ata schijven trouwes? op die gigabyte kan je totaal 8 IDE apparaten en 2 S-ata schijven, misschien leuk voor het OS om een snelle 10k rpm s-ata schijf te gebruiken. Qua voeding zou ik trouwes een Antec Treupower 550 watt nemen of 2 voedingen gebruiken... hdd's houden van een hoog piek vermogen
Link naar reactie
Ik ga nooit naar lan parties dus ik hoef em niet vaak te verplaatsen ofzo. Verder wil ik er wel eens een spelletje op spelen, maar omdat ik geen hardcore gamer ben hoef ik geen dure video kaart te kopen, zolang er maar een goeie tv-out op zit en later wil ik er nog een 2e monitor bij doen (wat misschien ook wel kan met een budget PCI kaart) en verder wat standaard programma's wat nu ook prima loopt op mijn P3 :) over de geluidskaart...goed punt, had ik ff over het hoofd gezien ^_^ de gigabyte ziet er veel belovend uit als ik de reviews mag geloven, ik zal me daar eens wat meer in gaan verdiepen. S-ata is idd een leuk idee voor het OS harstikke bedankt, hier kom ik verder mee! wat moet die Yeong Yang kast trouwens kosten? ik nergens een prijskaartje. en als iemand verder nog ideeen heeft, bring it on :D
Link naar reactie
Dit is nou es een interresant topicje om in te posten ;) Fileserver bakken zijn wel geinig (ben zelf mee met een budget file/leechbak samen met een vriend, gewoon aan allerlei mensen vragen of ze nog schijfjes over hebben van minstens 20 gig ofzo :P) Yeong Yang YY-B0221 Cube 6x5.25" 9x3,5" (Zwart, zonder voeding) € 195,- bij www.perfect-systems.nl ... best duur maar wel duurzaam zeg maar. De DFI Lanparty NF-II ultra Rev B is ook misschien wel leuk :)(moederboard dus lanparty=een naampje gewoon,nix van aantrekken) deze http://www.tweakstore.net/shop/detail.php?sess=da498e4bcfa294e9e8779276326e3efb&art_id=1903&abt=&itemgr=2 hierop kan je 4 s-ata en 4 IDE hdd's en 4 andere ide aparaten (cd/hdd) Misschien heeft iemand nog ideeen over IDE controlers wat misschien beter zou zijn voor de hoeveelheid hdd's... Oh en trouwes een 9600 Pro is prima voor af en toe een gamepje en je kan op de VGA aansluiting een monitor doen en op de DVI dus zodoende 2 monitoren...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...