Ga naar inhoud

Boot probleem


Aanbevolen berichten

Sinds gisteren krijg ik de volgende melding als ik de computer aanzet: 1720-SMART Hard Drive detects imminent failure Your hard disk drive is detecting an imminent failure. To ensure no data loss, backup contents and replace this hard disk. Attribute failed: #10 Intializing Intel (R) Boot Agent version 4.0.72 PXE 2.1 Built 003 (WfM 2.0), RPC V2.73 Linksonder in het scherm staat dan F1 Boot Als je F1 drukt start de computer gewoon op en lijkt er niets aan de hand. Ik heb een Compaq evo 310 desktop, P IV 2.0 640 Mb intern. Weet iemand hoe verontrustend bovenstaand verhaal is en wat is Boot Agent voor programma? Beter maar mijn hele harddisk kopieeren naar een nieuwe?
Link naar reactie
Ga eens naar Google, en probeer de volgende tekst als zoektekst: [color=blue:719fd87722]1720-SMART Hard Drive detects imminent failure[/color:719fd87722] Dan krijg je een heleboel opties en ook mogelijke oplossingen. Maar om het je wat makkelijker te maken, een SMART failure is meestal een voorteken dat je HD ermee op gaat houden. Maakt dus zsm backups en ga ermee terug naar de winkel/cq stuur de HD naar de fabrikant. Als het een Maxtor HD is dan kun je een tool downloaden van de maxtor site om te zien wat er precies fout zit.
Link naar reactie
Ik heb stom toevallig inderdaad een Maxtor hard disk. Ik heb die tool, PowerMax, gedownload en de uitgebreide test gedraaid. Dat gaf als resultaat dat mijn disk 'certified error free' zou zijn. Wie moet ik nou geloven, de Maxtor tool of de '1702 error' melding? En moet ik nog meer testjes van die Maxtor tool draaien? Naar die Google zoekresultaten ga ik nog kijken. In elk geval vast bedankt voor je tip.
Link naar reactie
[quote:87792c8e4d="Hubaki"]Nu heb ik toch maar een nieuwe harddisk gekocht. Als ik deze disk installeer, partitioneer en formateer, kan ik dan alles gewoon van mijn oude harddisk kopieeren, inclusief de Windows partitie? Oude disk eruit en draaien maar?[/quote:87792c8e4d] Dat zou ik doen met Norton Ghost, werkt perfect en foutloos. Als je letterlijk 1 op 1 gaat copieren, dan moet je weer handmatig instellingen gaan aanpassen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...