Ga naar inhoud

Advies over benchmark resulaten van HD


Aanbevolen berichten

Hallo, Omdat ik vermoedde dat mijn HD niet meer draait zoals het zou moeten, heb ik een benchmark gedraaid (SiSoft Sandra 2004). Als ik de resultaten zie vind ik ronduit slecht. Systeem is iets meer dan 6 maanden oud :-? [url=http://home.scarlet.be/~louagep/hd.jpg]Hier[/url] heb ik een screenshot van de resulaten en [url=http://home.scarlet.be/~louagep/hd.doc]hier[/url] staat de tekst van de resulaten. Het gaat hier om een laptop HD: -Merk : Fujitsu -Interface : DMA/ATA100 (Ultra) -Dimensies : 2.5" x 1/8H -Speed : 4200 rpm -Toegangstijd : 12ms -Data Transfer Rate : 100MBps -Buffer : 2MB [b:20dc356d3e]Mag ik hieruit besluiten dat er een nieuwe HD mag komen?[/b:20dc356d3e] Extra feiten: -wanneer ik een cd probeer te schrijven (van bestanden die op de HD staan naar de cd), krijg ik telkens een buffer onderrun. (zelfs op 8x) -formateren van de HD tijdens de setup van WinXP mislukte tot 3x toe. Op 8% werd het proces stopgezet en heb ik de optie Snelformateren [b:20dc356d3e]moeten[/b:20dc356d3e] nemen. Alvast bedankt voor jullie reacties !
Link naar reactie
[quote:0ed8648b8e="mlouage"]Ik heb eerst een schijfcontrole uitgevoerd (niets gevonden) dan een defragmentatie (geen verschil) Zoals ik al aangaf, er is ook een probleem met formateren. Ik denk dat ik de schijf ga vervangen. Laptop is toch nog in garantie. Ik zal eens horen wat ze zeggen.[/quote:0ed8648b8e] als hij nog in garantie is wijs hun dan op die problemen, zij moeten dan ervoor zorgen dat jij je laptop probleemloos kan formatteren of wat dan ook :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...