Ga naar inhoud

USB ADSL en AMD processor


Aanbevolen berichten

Olla! Kan iemand mij nog eens zeggen hoe het zit met de USB ADSL modems en processors van AMD. Ongeveer twee jaar geleden heeft er een stukje in C!T gestaan dat deze niet samengaan: bij AMD's moest je ewen ethernet modem gebruiken. Geldt dit nog? Ik wil over op ADSL en het USB modem is voor nop, dus... Systeem is twee jaar oud, MSI KT3PRO, AMD1800+, Windows XP home NL Alvast dank! :wink:
Link naar reactie
Hoi, Het gaat erover dat een USB modem meestal niet goed werkt met een moederbord met een VIA chipset. Jou moederbord(MSI KT3pro) heeft een VIA chipset d8 ik. Dus je kunt voor de zekerheid bij voorbaat al een ethernet modem nemen, die ook nog eens makkelijker is uit te breiden met meer computers straks. Want anders kom je er straks achter dat je pc instabiel wordt van je USb modem en dan moet je alsnog een ethernet nemen. Gewoon ethernet nemen dus, scheelt boel ellende!! succes verder met installeren
Link naar reactie
[quote:048d7d58c6]Altijd probleemloos mee gewerkt, Via 4-1 erop en USB modem liep steeds als een zonnetje. Soms vraag ik me af hoe ze het toch verknallen al die verhalen horende ![/quote:048d7d58c6] Dat jij er probleemloos mee gewerkt hebt is hartstikke fijn voor jou, maar ik probeer de Topicstarter alleen te waarschuwen dat hij beter een goed modem kan kopen. Ik ken zo veel mensen die problemen hadden met een USB modem en daarna met een ethernet modem niet meer. Jij bent dan een bezitter van een USB, die hartstikke blij mag zijn dat dat modem uberhaupt werkt. :lol:
Link naar reactie
[quote:2ac8a96365="hjs"]Het probleem is dat de VIA moederborden (oude types vooral denk ik) een beetje weinig prik geven over de usb poort, en daar hebben die modems dan welles probs mee. (kennis heeft een usb modem op een kt133 zonder probs)[/quote:2ac8a96365] misschien dat hij dan wel werkt als je er een usb hub tussen zet met een externe voeding
Link naar reactie
Onder Mandrake kreeg ik de USB modem probleem loos aan de praat. De reden dat de usb-modems niet goed werken met VIA chipsets enzo, is dat ze te weinig stroom leveren. De usb-modems gebruiken het maximale (500A oid) en dat is ook precies wat de usb-ports leveren. Overigens zijn die usb-modems wel bagger: 1) ze zijn lelijk en staan altijd in de weg; 2) je moet altijd inbellen en 3) ik heb er 3 versleten in een half jaar tijd (nu hebben we ethernet), wat wel bewijst dat ze niet zo goed zijn 8). Jochem
Link naar reactie
[quote:6a64611829="Alexander Online"][quote:6a64611829="XBL"]Onder Mandrake kreeg ik de USB modem probleem loos aan de praat. [/quote:6a64611829] Ligt ook aan merk modem, die Alcatals lukken wel met een toturial maar ik heb een Trust en die gaat niet.[/quote:6a64611829] E-tech V2 modem (Zonnet) i.c.m. VIA chipset (KM-133) onder W98SE is ook problematisch. Initialisatie tijd is enkele minuten. Met de meest recente drivers is de uiteindelijke verbinding dan wel volledig stabiel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...