Ga naar inhoud

(Casemod) UV reactive, wat doe ik niet goed


Aanbevolen berichten

nadat ik nu mn PC eindelijk een beetje klaar heb, wou ik de boel eens leuk afmaken, en dmv wat modden de kast afmaken. nu had ik een tijdje geleden al eens een UV reactive rounded cable gekocht, was toen verkeerd besteld, maar nu dacht ik er dus wel wat mee te kunnen. heb dus laatst bij Eynstein 2 van die UV balkjes gekocht van 10CM. samen met een Sata cable die ook UV reactive moet zijn. gisteren even gauw getest, maar of ik ben gek, of ik zie het niet, maar die kabels reageren er helemaal niet op. Niet de rounded cable, en niet de S-ata cable. ik zou ook nog uv spul voor in mn watercoolingsset kopen, maar daar twijfel ik nu ook over, aangezien ik het idee heb dat het niet echt werkt... ik had dus het idee dat ze wel zouden oplichten oid in het donker, maar het enige wat licht geeft zijn de balkjes. ik zou zeggen dat 2 balkjes ook wel voldoende zouden zijn... iemand ideeen?
Link naar reactie
ja, maar is niet zo mooi geworden. moest op een lage resolutie knippen, anders duurt het veel te lang om ze te uploaden, en om ze hier te kunnen laten zien. [img:280ed662ab]http://members.lycos.nl/turbulence22/PHTO0017.JPG[/img:280ed662ab] [img:280ed662ab]http://members.lycos.nl/turbulence22/PHTO0018.JPG[/img:280ed662ab] [img:280ed662ab]http://members.lycos.nl/turbulence22/PHTO0022.JPG[/img:280ed662ab] op die laatste pic zie je dus net voor het lampje langs de rounded cable lopen. vreemde is dat ie gewoon niet reageert op het licht. ook de S-ata kabel doet niks.. :lol: nog steeds een zooitje in de kast, maar zolang het niet goed werkt begin ik daar ook nog niet aan..
Link naar reactie
[quote:d5474a7e19="JaFO"]UV = Ultra Violet = 'blacklight' = onzichtbaar ... Dit lijken mij juist geen UV balkjes, maar gewone 'blauwe' lichtjes ... (betekent volgens mij ook dat je ze uit het zicht moet plaatsen omdat het niet gezond kan zijn als je daar in het duister naar kijkt ... )[/quote:d5474a7e19] nee, staat duidelijk op de verpakking dat het UV lights zijn... nu ben ik ook eens wezen zoeken op andere fora's daar had men het dus ook over het feit dat soms uv licht balkjes niet goed werken, maar dat je inderdaad blacklight lampjes moet hebben, maar ben nog geen enkele shop tegen gekomen die deze specifiek verkoopt. bij veel wordt er ook vermeld dat de kabels reageren zodra ze in aanraking komen met het uv licht. en over dat schadelijk zijn, dat zijn deze balkjes niet. las dat er 2 klasses UV licht zijn, en die gebruikt voor deze balkjes zijn dus niet gevaarlijk... hmm, dan moet ik toch maar eens op zoek naar een blacklight dan :(
Link naar reactie
ja er zit hier in de buurt ook wel een shop die 'gewone blacklights' verkoopt, maar twijfel of dit Cold cathode lampen zijn.. heb het nu al opgelost door andere rounded cables te kopen. zit al een neon draad door heen oid... wat me wel opviel. die rounded cables (UV reactive) daar zit bij de laatste connector een klein draadje aan. aan het einde daarvan zit een oogje wat je (denk ik iig) ergens op moet schroeven. iemand een idee wat het nut daarvan is? lijkt wel een soort aarding oid, maar heb het nog niet eerder gezien...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...