Ga naar inhoud

ervaringen Maxtor OneTouch


Aanbevolen berichten

hi, Mijn OnStream tapestreamer gebruik ik voor backups. 60GB. Maar dat ding is zo onbetrouwbaar, ongeveer 3/4 van de backups loopt af met een foutmleding, dat ik er eigenlijk niet gerust op ben dat ooit als het nodig is een backup ook compleet is. Een keer een backup terugzetten ging een maand geleden wel goed, maar dat kan teveel toeval zijn geweest. Nu overweeg ik een Maxtor OneTouch, zo een externe HD van 200GB die met een druk op de knop je systeem backupped. Lijkt me wel een leuke oplossing. Hebben die dingen een aparte koeling met ventilator en zijn ze anders dan de OnStream wel stil? DIe OnStream maakt een enorm lawaai. Zit er een schedulerfunctie bij dat je automatisch snachts de hele zooi kunt laten backuppen? Kun je em als een soort active mirror gebruiken? Dat hij dus tijdens de dag al wijzigingen op het systeem of in de data, ook doorvoert in de backup? Wat voor ervaringen hebben anderen met deze hardware? Ik kan em trouwens ook zelf nabouwen natuurlijk. Harddisk in extern kastje. Mogelijk kun je zelfs de bijbehorende OneTouch software downloaden en gewoon gebruiken. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
Niet direct een antwoord op je vraag maar meer een tegenvraag van mij als je het niet erg vind.... Was die onstream streamer vanaf begin af aan zo onbetrouwbaar? Dacht dat die dingen zo betrouwbaar waren? (zou niet erg voor zo'n toch redelijk dure streamer spreken) Ik gebruik zelf DAT en heb de ervaring dat die alleen onbetrouwbaar worden als je niet op de tijd eens de reinigingstape erdoor jaagt. (of als de kop versleten is natuurlijk)
Link naar reactie
En bevalt dat een beetje? Ben onbekend met die software maar alles wat 'lite' of 'express' heet zo is mijn ervaring, voldoet bij mij niet. Dan kom ik altijd functies tekort die dan wel in het 300$ upgrade pakket zitten :( Er zijn nu ook hele mooie (maar duurder volgens mij) van Western Digital: http://www.hardware.info/nieuws.php?id=2503 mvrgroet Edmond
Link naar reactie
[quote:e19db80c27="micky.g"]Was die onstream streamer vanaf begin af aan zo onbetrouwbaar?[/quote:e19db80c27] Nou echt helemaal perfect ging het nooit maar nu is het echt bagger. ALs ik in de systemlog van Small Business Server kijk zie ik geen enkele backup meer goed gaan. Het gaat wel beter als ik het geval de hele dag aan laat en niet zoals nu, via de schakelklok een half uur voor de backup begint, onder spanning laat komen. Maar om em de hele dag aan te laten staan is ie veel te lawaaiig. Alsof er een F16 onder je bureau staat. [quote:e19db80c27="micky.g"]Dacht dat die dingen zo betrouwbaar waren?[/quote:e19db80c27] Nou de fabrikant in elk geval niet ;) [quote:e19db80c27="micky.g"]Ik gebruik zelf DAT en heb de ervaring dat die alleen [/quote:e19db80c27] DAT is me voor thuis veel te duur. Goedkoopste streamer is 1000Euro ofzo. Dat gaat me veel te ver. BOvendien, nu ben ik ontevreden over de OnStream, jaaaaren geleden was ik ontevreden over mijn HPColorado 800 en ik vermoed dus gewoon dat tape en ik elkaar niet zo goed liggen... groetjes Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...