Ga naar inhoud

80 conductor cable?


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe HD geinstalleerd (niets speciaals 60Gb Maxtor, toeren weet ik niet, rond de 70 euro) en ook geen problemen mee, maar tijdens het opstarten,wanneer het scherm even een bios overzicht geeft, verschijnt er gedurende enkele seconden in het Dos venster het bericht: "no 80 conductor cable installed!" Iemand een idee waarover dit gaat? johan(en een goed W.E. hé mannen)
Link naar reactie
Sinds de introductie van ATA 66, heb je om de maximale overdrachtsnelheid te behalen tussen HD en MB een 80 aderige kabel nodig. De kabel die je nu gebruikt is van het oudere type, en wordt gedetecteerd door het MB, gevolg hiervan is dat de overdrachtsnelheid beperkt wordt tot ATA 33. Wel even opletten dat je de blauwe stekker op het moederbord aansluit
Link naar reactie
Eindelijk een probleem waar ik het antwoord meteen op weet! heb zelf ook pas gehad met mun RAID bleef maar terug klocken naar 33 MB/s terwijl er echt een 80 naderige kabel in zit. De Oplossing: Eerst de Blauwe connector in het mobo, dan komt er een lang stuk, de eerst die je tegen komt moet je de slave op doen en aan het uiteinde de master. Heb je maar 1 HDD/CD op een kabel dan moet hij op het uiteinde en de blauwe (Die aan het lange stuk) in het mobo. Dit loste het bij mij meteen op, daarom zijn de conectors ook anders gekleurd: - Blauw (mobo) - Licht grijs (Slave) - Zwart/Donker grijs (Master)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...