Ga naar inhoud

Computer overleden?


Aanbevolen berichten

Hallo, De PIII 800 Gateway computer van mijn vader heeft het loodje gelegd. Mijn vader was aan het werk en opeens viel de computer uit. Aanzetten ging niet meer, totdat de computer van het stroom werd gehaald. De computer deed het daarna weer prima, voor enkele uren. Na een weekje op deze manier gewerkt te hebben deed de computer helemaal niets meer, zelfs de voeding sloeg niet meer aan en dat na 3 jaar trouwe dienst! Arme machine ;) Ik heb de voeding gecontroleerd, alles losgehaald van de PC en opnieuw in elkaar gezet, de computer basis opgestart (zonder kaarten e.d.) maar het mocht allemaal niet baten. Het enige dat ik kreeg was een brandend Power lampje wanneer ik de start knop indrukte. Vandaag heb ik een nieuw moederbordje op de kop getikt met dezelfde chipset (Intel 815E) en gelijk de computer in elkaar gezet. Helaas, ook nu gebeurt er helemaal niets!! Alleen een rood lampje dat brand, van het ECS moederbord....... Is er misschien wat met de CPU? Wie kan mij helpen het oude beestje te fixen? En nee, een nieuwe pc zit er voor mijn vader niet in.......hij wij voor zo min mogelijk geld deze computer behouden. PasToor
Link naar reactie
denk voeding verrot, misschien ook je moederbord/ processor/geheugen wel als je pech hebt. Die kunnen niet tegen spanningsverschillen en als je pech hebt, heeft je voeding de hele zooi opgeblazen. Als je iemand kent met vergelijkende pc kun je daar testen als je beetje handig bent en anders zou ik naar een pc-zaak gaan of Gateway laten komen/ na laten kijken.
Link naar reactie
Of de stopcontacten geaard zijn; geen idee! Wat ik wel kan vertellen is dat ik de voeding van mijn eigen computer, levicom 420 Watt, op die van mijn vader heb aangesloten en dat hielp helemaal niets; de computer sloeg ook met die voeding niet aan! Terwijl hij in mijn eigen systeem prima draait. De aan en uit knop heb ik ook nagekeken en die lijkt mij ook in orde. De computer zelf (Gateway): PIII 800, Intel mobo E815 chipset, 512 MB (2x 256 van Dane Elec), 40 gig hardeschijf, TNT2 kaart van Diamond, dvd speler, floppydrive, netwerkkaart. Voeding Newton 250 watt. Bedankt! Pastoor
Link naar reactie
De fans draaien niet, helemaal niets doet het!! Er brand alleen (ook niet altijd) een LED lampje dat aangeeft dat het geheugen spanning heeft. Tenminste, dat zegt de gebruiksaanwijzing. Zowel het NIEUWE moederbord als het oude werkt dus niet!! Ik denk zelf ook aan de CPU, moet maar eens kijken of ik iemand ken die er een heeft. Bedankt voor de reacties tot dusver!! pastoor
Link naar reactie
Het volgende heb ik geconstateerd: Als ik de computer (met nieuw mobo) aansluit op het lichtnet is er overal op het moederbord spanning te ontdekken. Wanneer ik de CPU eruit haal en vervolgens weer de stekker in het contact steek, is er nergens meer spanning te vinden op het moederbord. Zou de cpu kapot kunnen zijn? deze heeft een wat vreemde zwarte rand om de core zitten...... Wanneer ik de computer echt 'aan' probeer te zetten gebeurd er nog steeds helemaal niets; geen lampje, geen fan! Bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...