Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Best wel interessante vraag. Even zitten zoeken op Altavista, daar stond op zich wel het antwoord alleen ook niet echt duidelijk. PMPO zou betekenen: peak music power output. Iemand anders beweerde "PuMPed Output" voor de laatste 2 letters. Als je de maximum voedingsspanning van de versterker weet en de belastingsweerstand, dan is het piek vermogen te berekenen. Het is geen echt reëel getal want misschien dat de versterker dat nog niet eens 1 ms kan weergeven.
Link naar reactie
Hoi Hans, bedankt. Het komt er dus platgezegd op neer, dat het een verkooptrucje van de fabrikant is. Want ik denk ook niet dat deze set daadwerkelijk 750 watt vermogen levert. Ken met normale audio speakers wel de termen peak en continu vermogen, dus zal dit ook zoiets zijn. In elk geval maken ze herrie genoeg, zeker als je een shooter speelt. Nogmaals dank voor je antwoord.
Link naar reactie
Een 'echte' waarde wordt meestal in RMS weergegeven. Bij zo'n set is maar de vraag wat ook de omgerekende PMPO voorstelt. Het maximale wattage wat speakers kunnen verdragen hoeft helemaal niet gelijk te zijn aan het maximaal te leveren vermogen van de versterker. Ze kunnen elk getal net zo goed weglaten. Maar dat komt waarschijnlijk de verkoop niet ten goede. :wink:
Link naar reactie
PMPO is het maximale vermogen wat je gedurende een heel korte tijd door een speaker kunt jagen, zonder dat je hem opblaast. Volkomen nietszeggend getal. Een RMS waarde is reëler, maar niet zonder een waarde voor vervorming (THD, total harmonic distortion). Als de vervorming bijvoorbeeld 10% is, is het geluid niet om aan te horen. Ga er maar vanuit, dat als bij een speaker alleen PMPO wordt vermeld, het waarschijnlijk een prul is.
Link naar reactie
[quote:774c09b587="gerben"]PMPO is het maximale vermogen wat je gedurende een heel korte tijd door een speaker kunt jagen, zonder dat je hem opblaast. Volkomen nietszeggend getal. Een RMS waarde is reëler, maar niet zonder een waarde voor vervorming (THD, total harmonic distortion). Als de vervorming bijvoorbeeld 10% is, is het geluid niet om aan te horen. Ga er maar vanuit, dat als bij een speaker alleen PMPO wordt vermeld, het waarschijnlijk een prul is.[/quote:774c09b587] De vervorming was ik inderdaad nog vergeten. Bij sommige creative setjes werd wel eens een RMS met vervorming opgegeven en exact weet ik het niet meer maar hoger dan 1% kwam geregeld voor.
Link naar reactie
Waar ik zelf naar kijk is het vermogen van de voeding. Het continu vermogen van de luidsprekers kan nooit meer zijn dan de voeding kan leveren. Verder voel ik even hoe zwaar en solide de geluidsboxen zijn. Met name de woofer moet toch wel vrij stevig zijn. Is dat op zich okay dan kan het best goed zijn. Overigens is 1W vermogen best al heel wat geluid ...
Link naar reactie
Voorheen had ik een spinrite setje, niet de 45 maar een type hoger. De woofer is in hout uitgevoerd en alleen t voorfrontje is van kunststof. Het geluid wat er uit komt bevalt me wel. Met COD b.v. kan ik nu goed horen uit welke richting bepaalde geluiden komen, dat kon voorheen minder. Er zullen gerust wel betere sets in de winkels liggen, maar voor € 37 lijkt het me geen slechte koop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...