Ga naar inhoud

nieuwe harde schijf?


Aanbevolen berichten

[quote:ea25f36d8f="edwinteems"]wat houdt dat liquid bearing in dan?[/quote:ea25f36d8f] Schijven zijn of liquid bearing, of ball bearing, dit heeft in principe niets te maken met het feit of de schijf omringt is door water dit gaat alleen over de kogellagers. Een ball bearing schijf heeft dus kogellagers en een liquid bearing een vloeistof systeem. Uiteraard maakt het vloeistof systeem wat minder lawaai dan een kogellagersysteem, maar goed over het algemeen hoor je vaak toch de motor van de schijf en de kopbesturing... ff van google zo afgeplukt....
Link naar reactie
Als je SATA op je mobo hebt koop dan een SATA schijf. Je hoeft er niet perse twee aan te sluiten. Dat is alleen nodig als je RAID wilt gebruiken. Verder heb ik in reviews gezien dat de Seagates erg snel en stil zijn. Heb me er te pletter naar gezocht op de hcc-dagen, maar ben uiteindelijk toch met twee Western Digital schijven naar huis gegaan. Deze bevallen (tot nog toe) prima. Stil en lekker snel, maar dat zal wel door de RAID 0 opstelling komen.
Link naar reactie
[quote:99b62f66fe="HankyPanky"]Als je SATA op je mobo hebt koop dan een SATA schijf. Je hoeft er niet perse twee aan te sluiten. Dat is alleen nodig als je RAID wilt gebruiken. Verder heb ik in reviews gezien dat de Seagates erg snel en stil zijn. Heb me er te pletter naar gezocht op de hcc-dagen, maar ben uiteindelijk toch met twee Western Digital schijven naar huis gegaan. Deze bevallen (tot nog toe) prima. Stil en lekker snel, maar dat zal wel door de RAID 0 opstelling komen.[/quote:99b62f66fe] Is een SATA-schijf idd sneller dan een non-SATA, ookal heb je er maar 1? Want ze schelen niet veel in prijs...dan koop ik een SATA.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...