Ga naar inhoud

DVD+RW en DVD speler aansluiten op Primaire- of Secundaire I


Aanbevolen berichten

Bij het installeren van mijn nieuwe moederbord P4P800 met P4 enz. had ik de keuze waar de DVD+RW (master) en de DVD speler (slave) op aan te sluiten op de Primare IDE of de Secundaire IDE connector op het moederbord Aangezien ik geen IDE harddisk maar een S-ATA harddisk in het systeem heb weet ik niet welke van de twee het beste is.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie antwoord. Ik ga een extra kabel bijkopen echter als ik de DVD brander op IDE 0 connector aansluit en de DVD speler op IDE 1 connector en ik heb [b:899fd002de]geen[/b:899fd002de] IDE hard schijven (wel S_ATA) moet ik dan de brander als master en de speler als slave zetten of kan ik beide als master zetten omdat dan de brander op de primaire en de speler op de secundaire komt.
Link naar reactie
[quote:87cee4ad7d="J.Wallenburg"]ik heb geen IDE hard schijven (wel S_ATA) moet ik dan de brander als master en de speler als slave zetten of kan ik beide als master zetten omdat dan de brander op de primaire en de speler op de secundaire komt.[/quote:87cee4ad7d] Brander op Primary Master en speler op Secondary Master is goed.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Sorry dat ik deze thread even omhoog schop maar ok :roll: Ik zit met een gelijksoortig probleem, ik twijfel.... mijn pc: p4 2.4Ghz winXP Pro ik heb nu 1 harddisk en 1 cd-writer maar ik wil er een dvd-brander bijzetten. Wat is nu het verstandigste cd write Slave op de harddisk en de brander master op ide2? of cd-brander en dvd-brander samen op ide2? Sander
Link naar reactie
[quote:76d240d1f9="sander16v"] ik heb nu 1 harddisk en 1 cd-writer maar ik wil er een dvd-brander bijzetten. Wat is nu het verstandigste cd write Slave op de harddisk en de brander master op ide2? of cd-brander en dvd-brander samen op ide2? [/quote:76d240d1f9] Als het een gewone cd-writer is, kan deze inderdaad het beste samen met de dvd-brander op de Secondary IDE. De Primary Master kun je beter gebruiken voor een dvd-speler. Als het echter om een cd-writer combo gaat, waar je ook dvd's op kunt lezen, dan is Primary Slave ook goed. Alleen kun je die cd-brander dan niet meer gebruiken om data vanaf de harddisk te branden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...