Ga naar inhoud

Medion Videokaart conflict met Nero 6?


Aanbevolen berichten

Ik heb op de HCC een Medion 5044 TV kaart gekocht. Geinstalleerd en software gaat perfect. Nu heb ik vanmiddag Nero 6 geinstalleerd, en die vroeg om DirectX 9. Dit ook gedownload en geinstallerd. Maar alleen nu doet mijn TV kaart eht niet meer. Zodra ik kanalen wil scannen slaat mijn pc op tilt en geeft de melding "ernstige systeem storing" aan. Sluit af en krijg dan scandisk. Kaartje er uit gehaald en software verwijderd, op nieuw geinstallerd met het zelfde resultaat. Dus denk ik nu dat Nero 6 i.c.m DirectX 9 de boosdoener is. Klopt dit of is er wat anders aan de hand? Mijn systeem is een P4 met XP en 256mb en 80 giga harddisk.
Link naar reactie
ZOu kunnen, echter het zal wel wat anders zijn, verborgen conflict. Welke IRQ heeft de TV kaart ? Met wie wordt hij gedeeld ? TV kaarten dacht ik willen graag vaak IRQ 10 hebben. Plaats hem in een ander PCI slot ? Met een Lifeview meegemaakt dat ie IRQ 10 moest hebben maar die rapporteerde altijd dat hij conflicteerde. (wads bij mijn zwager) Mocht de kaart hebben en toen installeerde ik de nieuwste driver van de kaart en hij deed het. (driver kwam 6 mnd na aankoop pas uit) Zou dus ook op zoek gaan naar een nieuwere driver (je moet hierin ook wat geduld hebben)
Link naar reactie
[quote:328b137659="Kiyoshi"]Probleem ligt vaak bij drivers van je eigen videokaart. Probeer de drivers hiervan eens te updaten. Het zou ook aan de directX versie liggen. Weet je zeker dat je directX9.0 hebt, of is het directX9.0b? Als je de laatste hebt, dan kun je op www.microsoft.com een patch downloaden die problemen met deze versie oplossen.[/quote:328b137659] Het is inderdaad versie 9.0b die ik heb gedownload. Ik ga die patch ff zoeken. FF een update van mijn bericht. Heb mijn back-up teruggezet inclusief Nero 5.10.28 en alles werkt zo als het horen moet. Blijf ik toch lekker met Nero 5 branden. :wink: In iedergeval bedant voor de tips en het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...