Ga naar inhoud

Nieuw systeem


Aanbevolen berichten

Voordat ik begin, ben nieuw hier dus zal als eerste even iedereen goeiedag wensen. Ik ben van plan om mijn systeem behoorlijk te up-graden, ik heb op dit moment een goed systeempje (zie hier onder), maar mijn vraag aan jullie is , wat is er aan hardware tegenwoordig waarmee ik dit kan vervangen? Wat is op dit moment de beste videokaart en welk motherboard past er het beste bij, en welk geluidskaart heb je nodig om de beste surround geluiden te krijgen? Systeem: Chaintech motherboard 9EJL2 Apogee Serie 4x AGP Chaintech Geforce4TI 4200 128 MB 4x AGP 1024 DDR ram Geheugen 266 MHZ Soundblaster Creative 5.1 Live PentiumIV 2,4 MHZ Maxtor 60 GB 7200 RPM Windows XP Pro Bedoeling is dat ik met deze computer de beste grafische beelden kan krijgen, met het beste geluid bij 3D spellen. Thanks
Link naar reactie
[quote:70e94de7c3="Shodan"]eh, ja geld speelt geen rol, maakt niet uit hoeveel het gaat kosten. Het is een gewone pentiumIV 2,4 mghz[/quote:70e94de7c3] Geen rol? Dat moet je hier nooit zeggen :wink: Je hebt 2 opties: -upgraden van videokaart en processor ---> Raedon 9800XT en een P4HT 3,2GHz. Dit is de 'goedkoopste' van de 2 oplossingen -upgraden van mobo, geheugen, videokaart en cpu --> A64FX-51 met een mobo'tje waar die op kan, 1024mb ECC geheugen (ECC is nodig bij de A64FX-51) en Raedon 9800XT. Dit is de duurste oplossing en alleen te doen als geld absoluut geen enkele rol speelt.... :wink: Je kan er mss ook nog een grotere/snellere harde schijf in prikken, denk hierbij aan SCSI. Als je wilt gaan OC'en weet ik nog wel een paar dure dingen :wink: Zo zie je, als je geen budget-limiet opgeeft dan kun je echt hele dure adviezen verwachten :wink: Je zou eventueel ook voor een dual-cpu systeem gaan (Opteron 248) of een 8-way systeem (Opteron 848). Een 8-way system is echter alleen voor miljonairs weggelegd :wink:
Link naar reactie
Nou laat ik het maar even uitleggen dan :P Laten we zeggen dat ik er niet meer dan 2200 euro aan uit wil geven en kan wat terug krijgen voor mijn huidige systeem, hoeveel is niet bekend. Wat ik eigenlijk een beetje op zoek naar ben ik dat ik mijn computer niet alleen snel krijg maar dat het grafisch ook zeer top is, en dat ik het geluid ook dus danig heb dat ik mijn muis niet meer durf te bewegen omdat ik niet meer zeker weet of de geluiden dan nog wel uit mijn computer komen, en dat geld dan ook voor het grafisch beeld. You get the point :lol: :wink:
Link naar reactie
[quote:bab57710a5="Shodan"]Nou laat ik het maar even uitleggen dan :P Laten we zeggen dat ik er niet meer dan 2200 euro aan uit wil geven en kan wat terug krijgen voor mijn huidige systeem, hoeveel is niet bekend. Wat ik eigenlijk een beetje op zoek naar ben ik dat ik mijn computer niet alleen snel krijg maar dat het grafisch ook zeer top is, en dat ik het geluid ook dus danig heb dat ik mijn muis niet meer durf te bewegen omdat ik niet meer zeker weet of de geluiden dan nog wel uit mijn computer komen, en dat geld dan ook voor het grafisch beeld. You get the point :lol: :wink:[/quote:bab57710a5] OK, dat word dus een Raedon 9800XT. Geluidskaart ben ik niet echt in thuis, andere mensen hier ongetwijfeld wel. :P Daarbij zet je een A64FX-51 die je geprikt heb op een Asus SK8N met daarop 2*512MB DDR RAM ECC. Dan zit je onder nog een aardig endje onder je 2200 pleuro. Je kan dan nog een SCSI harde schijf nemen... En wil je gaan OC'en? :)
Link naar reactie
[quote:2e98bba7d8="MichelG"]Voor een geluidskaart kun je misschien een externe kunnen nemen inplaats van onboard sound. En misschien een andere moederbord met proc. misschien iets van een athlon 64 (is dat sneller als een p4?)[/quote:2e98bba7d8] Een A64FX-51 is sowieso sneller, een A64-3200+ is ook wel sneller, maar dat scheelt minder. De P4HT-EE is wel sneller dan de A64-3200+...! Maar de A64FX-51 is onovertroffen 8) (en dat mag ook wel voor zo'n prijs)
Link naar reactie
OC'en? afkorting zegt me zo niks? Ik probeer mijn systeempje beetje op het niveau te krijgen dat ik Doom 3 kan spelen met alle instellingen op de volle 100% en dat het geluid ,e tijdens het spelen ook het stuipen op het lijf jaagt. Ik ben behoorlijk een tijd al uit dus ben niet echt op de hoogte van wat er op dit moment op de markt is wat zeeeer aan trekkelijk is
Link naar reactie
[quote:c8223114ca="Shodan"]OC'en? afkorting zegt me zo niks? Ik probeer mijn systeempje beetje op het niveau te krijgen dat ik Doom 3 kan spelen met alle instellingen op de volle 100% en dat het geluid ,e tijdens het spelen ook het stuipen op het lijf jaagt. Ik ben behoorlijk een tijd al uit dus ben niet echt op de hoogte van wat er op dit moment op de markt is wat zeeeer aan trekkelijk is[/quote:c8223114ca] OverClock'en :)
Link naar reactie
[quote:712698beda="MichelG"]Dan is denk ik een pentium 4 voordeliger. Al kost een pentium 4 - 3,2Ghz toch ook al snel rond de 500 euro's.[/quote:712698beda] Ja, maar omdat hij toch zoveel geld te besteden heeft kan hij beter een A64FX-51 kopen. Deze is toch wel behoorlijk sneller dan een P4HT 3,2GHz en tevens een betere investering in de toekomst (64-bits) @Shodan, Ik probeer al een zo snel mogelijk systeem samen te stellen :wink: maar een processor is altijd nog wat over te klokken en die winst is mooi meegenomen, ook al is je pc al zo snel, want je wilt toch optimale performance? :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...