Ga naar inhoud

Hdd maar 130GB


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb gisteren een hdd van 160gb bij Gistron besteld. Vandaag ook aangekomen doet het ook als ik 'm in de pc dou. Nou goed windows instaleert 'm. Ik kijk bij schijfbeheer en zie 130gb staan. Ik denk: :roll:. Maja het is toch echt een maxtor 160gb ook als je in de bios bij het booten kijkt 6Y160P0 -> lijkt me toch het typenr van een 160gb. Misschien kan me Bios het niet aan maar het is een vrij nieuwe moederbord van 4/5 maanden oud (MSI K7N2) en ik heb net vandaag een bios update gedaan, maar dat werkt niet. Ook het jumpertje op de harde schijf voor limit capicity zit er niet in, dus waaar zou het aan kunnen liggen :-?. Of heeft Gistron me gewoon een schijf van 130gb toegestuurd, maar ik vidn dit beteje vaag getal, wist namelijk niet dat er dat soort schijven waren :o. Maja alvast bedankt als iemand een oplossing weet, anders stuur ik hem morgen gewoon netjes terug :lol:.
Link naar reactie
[quote:2eb8766542="Wisja"]Hoeveel geeft hij precies aan? En heb je hem als 1 schijf gebruikt of in verschillende partities. Fabrikanten rekenen namelijk in niet 1024 MB in 1 GB maar 1000 MB in 1 GB.[/quote:2eb8766542] (160/124)*1000=156,25. Dat is nog lang geen 130... Het zal wel aan je bios liggen, 132GB was toch een grens? En kijk anders eens met PM hoe het zit...
Link naar reactie
Van belang is hier wat de BIos aangeeft. Is dat iets van 160GB, dan is de BIos okay. Uit je eerdere reacties maakt ik op dat je over de Windows waarde spreekt. Dat hoeft niet hetzelfde te zijn. ALs de BIos waarde okay is, dan heeft een Bios flash geen zin op de WIndows waarde okay te laten worden. Nou kan het zijn dat je uitgebreide partitie aan kan maken, het kan ook zijn dat je een Windows patch nodig hebt. De Windows 98 DOS patch werkt tot zo'n beetje 137GB. De beperkingen van WIndows XP ken ik niet, maar die zullen beslist ergens gedocumenteerd zijn bij Microsoft. Deze opmerking haalde ik van de Microsoft site. Misschien dat je er iets mee kan (MKBA 263044). NOTE: This hotfix is not designed for 48-bit logical block addressing (LBA) hard disks, and it is not supported on hard disks larger than 137 GB.
Link naar reactie
[quote:0e21af4eb2="Hans.Vosman"] Van belang is hier wat de BIos aangeeft. Is dat iets van 160GB [/quote:0e21af4eb2] Volgens [url=http://www.extremeoverclocking.com/reviews/motherboards/MSI_K7N2_1.html]deze review[/url] heeft de MSI K7N2 een Ultra ATA133 ide. Die zou volgens [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/714793/]deze discussie[/url] grotere harddisken dan 128 GB moeten ondersteunen. Dan is er ook nog [url=http://www.md4pc.com/questions/58.htm]deze info.[/url]
Link naar reactie
1. Zie je in je BIOS nu wel of geen 160GB staan. Nee, dan naar BIOS update kijken of Hd tool gebruiken. JA, Volgens je post heb je 1grote partitie van 160GB gemaakt. Het kan zijn dat NTFS een max grote heeft qua adressering. Bij FAT32 ligt die dacht ik bij 32 of 40. Dus een schijf van zeg 80 GB moet je eerst opdelen in Partities en dan gebruik je alles onder w9x Deel hem in minimaal 2 partities onder NTFS Try it out
Link naar reactie
Hallo allemaal, Thanx voor de tips. In me bios geeft hij gewoon 160gb aan, Dus ik dacht wat kan het wezen? Even naar de site van Maxtore gesurfd en daar support gezocht bij mij Harde Schijf. Daar kwam ik bij het volgende artikel: http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=6EleYPZg&p_lva=&p_faqid=960&p_created=1016214655&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTEwJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9cmVjZmFxMSZwX3NlYXJjaF90eXBlPTMmcF9wcm9kX2x2bDE9MzMmcF9wcm9kX2x2bDI9fmFueX4mcF9jYXRfbHZsMT1_YW55fiZwX2NhdF9sdmwyPX5hbnl_JnBfcGFnZT0x&p_li= Ik heb toen optie 1 gekozen en verder geupdated naar SP1, nu word mijn schijf van 160gb fijnloos herkend. Thanx allemaal.
Link naar reactie
[quote:f7b19bfcdf="Jimmy"]Wel vreemd dat ik onder Windows XP home een FAT32 partitie heb van 80 GB. Je zult me wel voor gek veklaren, maar FAT32 is vlugger dan NTFS en ik merk dat verschil wel degelijk.[/quote:f7b19bfcdf]Fat32 is meestal ook sneller, alleen NTFS gaat beter met beschikbare ruimte om en je hebt de uitgebreide beveiligingsopties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...