Ga naar inhoud

bottleneck.. flesshals..


Aanbevolen berichten

[quote:e12c2ca8af="Captain_Kansloos"]Je kunt Sysoft Sandra eens proberen. Van de andere kant; dat soort software geeft njiet altijd even zinnige info. Wat voor systeem specs heb je?[/quote:e12c2ca8af] Ik zal daar eens gericht zoeken naar bottleneck. (Heb het er nooit eerder in gezien eigenlijk.) De exacte gegevens van mijn systeem zal ik binnenkort even opzoeken, maar ik weet wel alvast een paar dingetjes: Merk: Sky Processor: PIII/800 Chipset: VIA RAM: 384MB HD: 20GB Generic IDE (47) Monitor: Syncmaster 750s Videokaart: GeForce 2MX400 OS: ME Audio: AC'97 onboard Gebruik: Games en apps die er nu op werken. Internet. Geen bijzondere videobewerking. Minimale geluids-/foto-bewerking Indruk: Loopt als een zonnetje, maar ik twijfel vooral of een nieuwere (niet speciaal grotere) HD snelheid zou opleveren, ook omdat deze voor kleine opslag niet zo duur zijn. Processor-moederbord-geheugen-OS lijkt goede combinatie.
Link naar reactie
[quote:b20a310dcb="Vandread"]je hebt geen bottleneck... als je er nou een nieuwe (midrange ofzo) videokaart inzet is je systeem de bottleneck :) Wat grotere hardeschijf kan natuurlijk altijd.[/quote:b20a310dcb] [quote:b20a310dcb="spiderned"]Als het nu volgens jouw loopt als een zonnetje, waarom wil je dan upgraden?Geld teveel?[/quote:b20a310dcb] Nee hoor. Ik zoek gewoon naar een onderdeel waar ik de pc nog ietsje sneller zou kunnen maken. En misschien dat de hardere schijven van tegenwoordig sneller werken dan die van 2 / 3 jaar geleden. Groter mag maar hoeft niet. Ik verwacht trouwens ook niet dat de pc een probleem heeft door een bottleneck. (Of is dat per definitie altijd zo bij een bottleneck?) [quote:b20a310dcb="spiderned"]En Windows98se erop zetten.[/quote:b20a310dcb] Hahah! Absoluut niet. :wink:
Link naar reactie
je zal niet persee problemen krijgen :) een nieuwe harddisk in jou systeem zal niet veel sneller zijn aangezien de ATA capaciteit op jou mainboard de bottleneck is, dus stel dat dat ata 33 is en je zet er een ata 100 schijf in dan zou de schijf wel sneller kunnen maar je mainboard kan dat niet. en trouwes.. windows me :roll: dan is win98se zeker nog beter.....
Link naar reactie
wat je ook upgrade, ze zal het verschil niet echt merken, zoals de anderen ook aangeven. Een groter HD kan, zal iets sneller opstarten, praktisch gezien heb je dan alleen meer opslagruimte. Videokaart naar een ATI9000 ,dan kan je voor 3d spellen wel een merkbaar versnelling ervaren. Die dan verder opkrikken gaat niet vanwege je cpu.
Link naar reactie
[quote:5ed578c24a="Vandread"]harddisk in jou systeem zal niet veel sneller zijn aangezien de ATA capaciteit op jou mainboard de bottleneck is, dus stel dat dat ata 33 is en je zet er een ata 100 schijf in dan zou de schijf wel sneller kunnen maar je mainboard kan dat niet.[/quote:5ed578c24a] Ik heb even in de handleiding en met google geprobeerd op te zoeken welke ATA mijn moederbord heeft maar vind zo gauw geen antwoord. Zal vast die 33 zijn denk ik voor het N1996-bord. [quote:5ed578c24a="Bosje"]Videokaart naar een ATI9000[/quote:5ed578c24a] Deze hou ik in gedachten, maar met oog op een nieuwe pc over pak 'm beet een jaar zie ik er misschien toch vanaf. [quote:5ed578c24a="Bosje"]wat je ook upgrade, ze zal het verschil niet echt merken[/quote:5ed578c24a] Ja okee. Ik geloof het ook. Bedankt voor de info! [quote:5ed578c24a="Vandread"]windows me dan is win98se zeker nog beter.....[/quote:5ed578c24a] Is mogelijk. [quote:5ed578c24a="Vandread"]ME = Meer Ellende ... nuf said[/quote:5ed578c24a] Erg persoonsgebonden lijkt het. En ik hoor er idd vaak klachten over. Ikzelf heb totaal geen problemen en heb het liever dan 98SE. [quote:5ed578c24a="spiderned"]Volgens mij is Windows98 stabieler dan ME[/quote:5ed578c24a] Weet ik wel zeker. [quote:5ed578c24a="Computerfreakje"]Je kan er beter XP op zetten[/quote:5ed578c24a] Ik heb totaal geen ervaring met XP. Waar ik een beetje bang voor ben (..je raadt het vast al ;) .. )is dat het de pc vertraagt. Maar wil ik wel gaan proberen mocht ik weer 's willen/moeten formatteren.
Link naar reactie
Dit volg ik niet meer. Eerst zeg je dit: [quote:5cc1afcbc1="Vv."] [quote:5cc1afcbc1="spiderned"]En Windows98se erop zetten.[/quote:5cc1afcbc1] Hahah! Absoluut niet. :wink:[/quote:5cc1afcbc1] En nu dit: [quote:5cc1afcbc1="Vv."] [quote:5cc1afcbc1="spiderned"]Volgens mij is Windows98 stabieler dan ME[/quote:5cc1afcbc1] Weet ik wel zeker.[/quote:5cc1afcbc1] :roll: :roll: :roll: :roll:
Link naar reactie
[quote:dfd865cd09="Vv."]Ik heb totaal geen ervaring met XP. Waar ik een beetje bang voor ben (..je raadt het vast al ;) .. )is dat het de pc vertraagt.[/quote:dfd865cd09]XP is leuk, maar biedt m.i. nog steeds niet zoveel meerwaarde als bijv. de stap van ME naar 2K. Helemaal niet wanneer je al dat Teletubbie gedoe uit zet. Volgens mij is 2K op een low-end machine als die van jou (midrange is tegenwoordig immers 2ghz+, 512MB en een stevige 3D lkaart) ook nog steeds sneller. Ongetwijfeld krijg je als reactie op deze post talloze:"Bij mij werkt XP toch anders prima" berichten. De keuze is echter aan jou. Natuurlijk is het wel zo dat ALS je overgaat tot aanschaf van een van de twee (geen illegale pratijken hier hè :P ) dat XP nog het langst recht op support biedt. Ivm updates is dat niet onbelangrijk.
Link naar reactie
[quote:5ba6640548="Computerfreakje"]Je kan er beter XP op zetten op een P3 draait als een zonnetje (weet ik uit ervaring 8) ) Groetjes,[/quote:5ba6640548] hioer spreekt er ook iemand met ervaring heb xp gedraaid op p3 500 256MB ram en geforce2mx en liep okee (niet supersnel maar ok) ikn jou geval zou ik idd een stap terug gaan naar 98se is stukken stabieler heb 1x me zien draaien en binnen ~10 minuten had ik al 10 crashes :o [quote:5ba6640548="capitein Kansloos"]Volgens mij is 2K op een low-end machine als die van jou (midrange is tegenwoordig immers 2ghz+, 512MB en een stevige 3D lkaart) ook nog steeds sneller. [/quote:5ba6640548] hmmm dus dan heb ik een low end pc? (amd athlon 1.4 768MB ram geforce 4800se 120GB schijf) ik wil niet lullig zijn maar ben het toch.. voor dat de spellen of andere dingen dit als minimaal vereisen ben je wel minimaal een halfjaar verder als het geen jaar is
Link naar reactie
[quote:16d2fc3336="The game"][quote:16d2fc3336="Computerfreakje"]Je kan er beter XP op zetten op een P3 draait als een zonnetje (weet ik uit ervaring 8) ) Groetjes,[/quote:16d2fc3336] hioer spreekt er ook iemand met ervaring heb xp gedraaid op p3 500 256MB ram en geforce2mx en liep okee (niet supersnel maar ok) ikn jou geval zou ik idd een stap terug gaan naar 98se is stukken stabieler heb 1x me zien draaien en binnen ~10 minuten had ik al 10 crashes :o [/quote:16d2fc3336] hehe bel nu 0900 - windowsme [size=9:16d2fc3336](1 crash per minuut)[/size:16d2fc3336] maar Windows XP werkt opzich prima op een pIII vind het iig prettiger als win 98, die is na 3 maand alweer ral gedraait :P
Link naar reactie
[quote:47134b097d="The game"]hmmm dus dan heb ik een low end pc? (amd athlon 1.4 768MB ram geforce 4800se 120GB schijf) ik wil niet lullig zijn maar ben het toch.. voor dat de spellen of andere dingen dit als minimaal vereisen ben je wel minimaal een halfjaar verder als het geen jaar is[/quote:47134b097d] Qua verkochte pc's zit jij wel bij low end ja :) behalve je videokaart misschien ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...