Ga naar inhoud

wat de hell... is CAS Latency


Aanbevolen berichten

Het is de toegangstijd tot het geheugen, ik weet het niet precies. Het heeft te maken met het laden en ontladen van de condensators (waar het geheugen uit op is gebouwd). Dit kost tijd en die word weergegeven door de CAS-latency. RAS-prechargetijd en RAS-to-CAS-delay hebben daar ook mee te maken, maar ik weet het niet precies. Je hebt verschillende geheugens te koop met verschillende CAS-latency's. Verschillende standaarden zijn 3,0 2,8 2,5 en 2,0. Hoe lager hoe beter (en duurder.) Het verschil van de CAS-latency's is bijna niet te merken... Voor een betere uitleg kan ik je niet helpen, daarvoor moet je de andere nerds hier raadplegen :wink:
Link naar reactie
[quote:e2140d4b5b="tweakermatt"] Je hebt verschillende geheugens te koop met verschillende CAS-latency's. Verschillende standaarden zijn 3,0 2,8 2,5 en 2,0. Hoe lager hoe beter (en duurder.) Het verschil van de CAS-latency's is bijna niet te merken... [/quote:e2140d4b5b] ow ja? 'k Heb nog nooit 2,8 gezien, en volgens mij kan dat ook niet, want SDRAM kan alleen maar hele getallen en dan kon DDR (omdat het Double Data Rate is) wel 2,5 halen ofzo omdat ie dan 5 gedeeld door 2 doet ofzo maar 2,8 heb ik nog nooit van gehoord.
Link naar reactie
[quote:fedf5926f7="Interficior"][quote:fedf5926f7="tweakermatt"] Je hebt verschillende geheugens te koop met verschillende CAS-latency's. Verschillende standaarden zijn 3,0 2,8 2,5 en 2,0. Hoe lager hoe beter (en duurder.) Het verschil van de CAS-latency's is bijna niet te merken... [/quote:fedf5926f7] ow ja? 'k Heb nog nooit 2,8 gezien, en volgens mij kan dat ook niet, want SDRAM kan alleen maar hele getallen en dan kon DDR (omdat het Double Data Rate is) wel 2,5 halen ofzo omdat ie dan 5 gedeeld door 2 doet ofzo maar 2,8 heb ik nog nooit van gehoord.[/quote:fedf5926f7] Je hebt gelijk, 2,8 is er niet. Ik dach dat ik het pas ergens zag, maar dat zal k wel verkeerd gezien hebben :roll:
Link naar reactie
[quote:83af1c5374="Wim Sturkenboom"][quote:83af1c5374="GanGster MarshaLL"]moet je dan alles meteen weten als je ict doet? :-? ...wtf slaat dat op[/quote:83af1c5374]Nee, het is voldoende als je weet hoe je een zoekmachine moet gebruiken 8) Zie Gerben's link[/quote:83af1c5374] en je denkt dat ik in het engels wel weet hoe ik het moet uitdrukken... :lol: Mja, iig bedankt
Link naar reactie
[quote:c2264a3d56="GanGster MarshaLL"][quote:c2264a3d56="Wim Sturkenboom"][quote:c2264a3d56="GanGster MarshaLL"]moet je dan alles meteen weten als je ict doet? :-? ...wtf slaat dat op[/quote:c2264a3d56]Nee, het is voldoende als je weet hoe je een zoekmachine moet gebruiken 8) Zie Gerben's link[/quote:c2264a3d56] en je denkt dat ik in het engels wel weet hoe ik het moet uitdrukken... :lol: [/quote:c2264a3d56] Tja, wat zou CAS Latency nou op zn Engels zijn?? :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...