Ga naar inhoud

1 computer en meerdere gebruikers


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Op het werk (een kindertehuis) werken we op mijn afdeling elke dag met minimaal 2 maar soms ook met 3 mensen. Op kantoor hebben we maar 1 computer. Aan het einde van de dienst moeten we de rapportage schrijven, medicatie lijsten bijgehouden worden enz. We moeten nu elke keer om de beurt achter de pc gaan zitten. Handiger en efficiënter zou zijn als er meerdere personen, bijv. 2, tegelijk met de pc konden werken. De toestemming om een extra pc aan te schaffen krijgen we niet. Weet iemand een manier om een extra monitor, toetsenbord en muis aan de pc aan te sluiten zodat er 2 personen tegelijk mee kunnen werken? Ik heb gehoord dat er een apparaat bestaat die dit toelaat. Waar vind ik hem en weet iemand hoeveel het ding kost? bvd ac
Link naar reactie
ik ben bang dat je het spul door de war haalt met een KVM switch, dat zorgt juist dat je verschillende pc's op 1 monitor 1muis en 1 toetsenbord kan aansluiten. Als je alleen maar rapportjes enz. hoeft te schrijven kan je misschien nog zlef opzoek gaan naar een pc. hoeft geen krachtpatser te zijn voor zoiets... kan voor 30 euro wel.
Link naar reactie
Er zijn wel speciale kaarten, waarmee je een computer "in tweeën kunt delen". Is meen ik niet echt goedkoop. Denk dat een extra tweedehandsje goedkoper is. Een P3/500 hoeft compleet echt niet meer dan 200 euro te kosten, en is ruim voldoende voor de meeste office werkzaamheden. Wil je de data centraal houden, dan kun je er ook nog een netwerkje tussen bakken, dat kost hoogstens enkele tientjes.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie antwoord, Ik denk echter dat het op niets uit komt. Een computer voor 30 euro lijkt me niet echt betrouwbaar (bij vastlopen zijn we misschien belangrijke gegevens kwijt) en 200 euro is zoals ik al zei geen optie. Bij ons is "bezuinigen" het toverwoord. Misschien zeg ik gewoon onzin maar is het niet mogelijk om 2 extra toetsenbord en muis aansluitingen bij de huidige computer te plaatsen. Bestaan zulke kaarten? bvd ac
Link naar reactie
sorry dat het even geduurd heeft voor een antwoord van mij. Ik heb 2 dagen `s avonds moeten werken. igg schreef: "het is wel mogelijk om extra toetsenbord en muis aan te sluiten, maar dat lost je probleem niet op. Je kunt namelijk niet onafhankelijk van elkaar de computer aansturen." Ik hoef de pc niet aan te sturen. Het gaat om rapportages die wij in Word schrijven. Volgens mij kunnen we best Word 2 keer openen. Als we maar niet tegelijk 2 keer hetzelfde document werken/openen. Volgens mij kan iemand best aan doc.1 werken, terwijl iemand anders aan doc.2 werkt. Je opent gewoon 2 keer Word. Of zie ik verkeerd? Hoe sluit je trouwns een extra toetsenbord en muis op 1 pc aan? Hans.Vosman schreef over een terminals server onder win xp: hoe werkt dit? waar kan ik info hierover vinden? (het liefst in NL taal) bvd ac
Link naar reactie
[quote:22464e65a5="ac"]Bij ons is "bezuinigen" het toverwoord.[/quote:22464e65a5] Beetje off-topic, sorry. maar het moet er een keer uit....... Nederland wordt KAPOT bezuinigt, inclusief de economie! Waarschijnlijk zullen al die bezuinigingen het tegendeel uithalen van wat de bedoeling is nl. een nog slechter lopende economie!
Link naar reactie
Jongens, bedankt allemaal voor jullie tips. Ik ga voor een tweedehands computer en zal (nog een keer) vragen of we rond de 100 euro mogen uitgeven. En nu maar hopen dat ze "ja" zeggen. Misschien is het wel een goed idee sponsors te zoeken. Een donatie is opzich ook een prima idee, maar het zit me niet helemaal lekker. Het lijkt me dan meer op bedelen. groet, ac
Link naar reactie
[quote:5bf884eea7="igg"]Kijk anders even rond op de plaatselijke stortplaats. Heb ongeveer een maandje geleden een pIII 500 van de stortplaats meegenomen, hoefde alleen maar drivers voor de videokaart te installeren, systeem was verder perfect.[/quote:5bf884eea7]Waar ligt die stortplaats :P :P , Maar je kunt idd wel proberen ff bij bedrijven langs te bellen. Die hebben meestal wel een pc´tje over, of ze zijn net aan het vernieuwen. Als je ook nog d´r bij zegt dat het om kindertehuis gaat, gaan ze waarschijlijk wel eerder overstag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...