Ga naar inhoud

seagate HD met backups niet meer te lezen


Aanbevolen berichten

Ik heb weer gezeik met mijn nieuwe HD. Dit is echt een ramp. Eerst kreeg ik em niet aan de praat. Ik kreeg een foutmelding tijdens het detecteren dat ie 'locked' was en dat ik een paswoord in moest voeren. Uiteindelijk deed ie het gewoon toen ik em op cable select zette. Nu heb ik AL maar dan ook AL mijn bestanden erop gebackupped want ik wou C formatteren. Sinds ik dat heb gedaab kan ik em niet meer lezen In apparaat beheer verschijnt ie wel netjes maar als ik eigenschappen kies en 'volumes invullen' klik krijg ik een foutmelding. Ik zie de schijf niet in de verkenner. Het diagnostische proggie van seagate geeft een s.m.a.r.t. detectie error zelfs als ik dat in mn bios uitzet. Er staat het resultaat van een vol jaar muziek verzamelen op, mijn documenten (incl. al mijn studie zooi) en al mijn muziek samples Wat kan ik nog doen?
Link naar reactie
Ik heb gehoord dat het uit kan maken als je de cylinders, heads, sectoren handmatig in het bios zet. Maar als ik dat doe moet ik volgens de seagate website 1023 cylinders, 256 heads en 63 sectoren. Maar mijn bios gaat maar tot 255 heads. Zo krijg ik geen 160 Gb. Als ik het autom. doe gaat het wel goed. Wat betekent dat?
Link naar reactie
Van cable select af halen. Zet die schijf eventueel in een andere pc. Ik ben zelf iig geen fan van cable-select. En je kunt idd stoeien in je bios met die getalletjes. Je bios gaat tot 255, maar de 0 telt ook mee, dus samen 256. Kom je er echt niet uit, zoek dan iemand met kennis van Linux. Je kunt tenslotte altijd nog sector voor sector kopieren (met Linux)
Link naar reactie
Ik heb die schijf al in twee andere pc's gedaan en ik vrees dat ie gewoon stuk is. Extreem klote. Ik kan em gewoon niet lezen en ik denk dat het een hardware probleem is (de HD), en dan werkt Linux ook niet. Ik ken wel iemand met veel kennis van linux maar ik vraag me af of dat nu helpt. Als linux al de oplossing is dan kan ik het ook wel met een linux live cd als Knoppix neem ik aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...