Ga naar inhoud

USB Externe HD geeft geen schijf?


Aanbevolen berichten

Heb gister op de HCC Dagen (o.a.) het volgende gekocht: * 3.5" External HDD Case USB 2.0 * Maxtor 6 Y120P0 120 Gb harde schijf * 4-poorts USB Hub De 4-poorts Hub werkt goed, heb er al andere apparatuur aan gekoppeld. Met de HD in de externe casing heb ik echter een probleem: hij wordt goed herkend door het systeem (tenminste, bij 'safely remove hardware' staat-ie netjes vermeld onder 'USB Mass Storage Device -> Maxtor 6 Y120P0 USB Device'), maar er verschijnt geen nieuwe schijf onder 'My Computer'. Zoek ik de properties van dat ding op, dan zegt-ie ook dat 'This device is functioning properly'. Echter geeft-ie bij [b:8f883fe006]Volumes[/b:8f883fe006] de volgende gegevens: Disk: Disk1 Type: Unknown Status: Not Initialized Partition Style: Not Applicable Capacity: 114440 MB Unallocated Space: 114440 MB Reserved Space: 0 MB Hoe krijg ik 'm zover dat-ie wel gelezen kan worden?
Link naar reactie
[quote:b30a552a60="vor0nwe"]Partitioneren en formatteren is een goed idee, maar hoe doe ik dat als de schijf niet zichtbaar is?[/quote:b30a552a60] je zegt zelf in je eerste post: [quote:b30a552a60="vor0nwe"]hij wordt goed herkend door het systeem (tenminste, bij 'safely remove hardware' staat-ie netjes vermeld onder 'USB Mass Storage Device -> Maxtor 6 Y120P0 USB Device')[/quote:b30a552a60] en [quote:b30a552a60="vor0nwe"]Zoek ik de properties van dat ding op, dan zegt-ie ook dat 'This device is functioning properly'. Echter geeft-ie bij Volumes de volgende gegevens: Disk: Disk1 Type: Unknown Status: [i:b30a552a60][b:b30a552a60]Not Initialized [/b:b30a552a60][/i:b30a552a60] Partition Style: [i:b30a552a60][b:b30a552a60]Not Applicable [/b:b30a552a60][/i:b30a552a60] Capacity: 114440 MB Unallocated Space: 114440 MB Reserved Space: 0 MB [/quote:b30a552a60] dus hij word dan toch wel herkend?
Link naar reactie
[quote:4853e14d00="micky.g"]je zegt zelf in je eerste post: [quote:4853e14d00="vor0nwe"]hij wordt goed herkend door het systeem[/quote:4853e14d00] dus hij word dan toch wel herkend?[/quote:4853e14d00] Jawel, maar ik schreef ook: [quote:4853e14d00="vor0nwe"]... er verschijnt geen nieuwe schijf onder 'My Computer'[/quote:4853e14d00] Da's dus het probleem: hij wordt wel correct herkend, etc. maar hij verschijnt niet als nieuwe schijf. Dus kan ik er in de praktijk niks mee. Om 'm te formatteren moet ik toch rechts-klikken en dan 'format' kiezen? Ik [i:4853e14d00]kan dus nergens op rechts-klikken[/i:4853e14d00].
Link naar reactie
[quote:6c48a273a4="vor0nwe"]Partitioneren en formatteren is een goed idee, maar hoe doe ik dat als de schijf niet zichtbaar is? [/quote:6c48a273a4] Log in Windows XP als Administrator. Start > klik met rechter muisknop op My Computer > Manage > Storage > Disk Management. Als je die USB harddisk daar wel ziet, dus als Unallocated, kun je 'm daar partitioneren. Rechter muisknop + New partition.
Link naar reactie
Ik heb precies hetzelfde probleem het enigste verschil is dat hij hem bij bij helemaal niet meer herkend Gisteren gekocht externe usb harddisk , aangesloten op usb 2.0 en werkte perfect. toen dacht ik laat ik hem formateren voordat ik hem ga gebruiken, dat kon niet omdat hij gekoppeld zou zijn ? dus deed ik het via het DOS venster in XP en kreeg ik de melding voordat je wilt formateren moet je ontkoppelen , dat heb ik gedaan . Maar nu het probleem nu vind hij mijn schijf helemaal niet meer, en dan bedoel ik echt nergens meer, de rest van mijn usb werkt wel alleen die nieuwe schijf niet meer. het is een externe usb hardisk en ik kan geen jumpers veranderen want die zitten er niet op. please help, wat heb ik fout gedaan met ontkoppelen en hoe kan ik dit ongedaan krijgen. systeem herstel , alles loskoppelen en opnieuw aansluiten helpt niet. alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:bf01e33c76="jolo"]Log in Windows XP als Administrator. Start > klik met rechter muisknop op My Computer > Manage > Storage > Disk Management. Als je die USB harddisk daar wel ziet, dus als Unallocated, kun je 'm daar partitioneren. Rechter muisknop + New partition.[/quote:bf01e33c76] Yo Jolo! Dat was wat ik nodig had. :-) Dank!
Link naar reactie
[quote:60adce2958="theowar"]Gisteren gekocht externe usb harddisk , aangesloten op usb 2.0 en werkte perfect. [/quote:60adce2958] Alleen usb2 of ook nog FireWire? [quote:60adce2958="theowar"] wat heb ik fout gedaan met ontkoppelen en hoe kan ik dit ongedaan krijgen. [/quote:60adce2958] Bedoel je met ontkoppelen, safely remove hardware, in de system tray? Dan zou de usb harddisk na fisiek te zijn losgekoppeld, en weer terug aangesloten, gewoon weer opnieuw in My Computer moeten verschijnen.
Link naar reactie
usb 2.0, geen firewire nee toen ik wou formateren kwam XP met de melding deze schijf word gebruikt door andere bestanden eerst ontkoppelen, en met xp ging dat niet dus wou ik gaan formateren in het dos venster "format H:" en toen deed hij die ontkoppeling automatisch maar nu kan hij de shijf echt nergens meer vinden . ik heb zelfs de gehele USB kaart eruit gehaald en opnieuw geinstalleerd. tot nu toe geen enkel resultaat. dus als iemand een oplossing weet heel graag. alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:19fc0ffe22="theowar"] nee toen ik wou formateren kwam XP met de melding deze schijf word gebruikt door andere bestanden eerst ontkoppelen, en met xp ging dat niet dus wou ik gaan formateren in het dos venster [/quote:19fc0ffe22] Dat is ongebruikelijk. Een externe harddisk wordt meestal gebruikt als backup. Als je niet aan het backuppen of een backup aan het terrug zetten bent, zouden er geen bestanden in gebruik moeten zijn. En had je 'm via safely remove hardware moeten kunnen ontkoppelen zonder foutmelding. Wat je nu nog kan doen is controleren in Systeeminfo, Onderdelen, Opslag, Probleemapparatuur.
Link naar reactie
Dat is niet helemaal waar. Indien de usb schijf aanstaat en aangesloten is tijdens booten zal windows XP/2000 een default share aanmaken (zie Computermanagement - system tools - shares) met de naam van de benoemde disk bijvoorbeel c$ of e$. Dit zorgt voor de melding waar hier over wordt gesproken. Oplossing in dit geval 1) de usb shijf pas aanzetten of aansluiten na de volledige bootcyclus. 2) in Computermanagement de share afsluiten via stop sharing. Daarna kan deze met sfaely remove uitzetten. Theowar kan eens proberen eerst de computer colledig booten zonder dat de usb aansluiting vastzit. Hierna usb schijf aanzetten en aansluiten. Misschien dat in ieder geval de hardware wordt herkend. Een goede tip voor de volgende keer. Indien windows rapporteerd dat iets in gebruik is NOOIT dan via de dos omgeving iets proberen te forceren. Jan Willem Jan Willem[/quote]
Link naar reactie
[quote:b644c4a42e="shepherd"]windows XP/2000 een default share aanmaken (zie Computermanagement - system tools - shares) met de naam van de benoemde disk bijvoorbeel c$ of e$. [/quote:b644c4a42e] Hm, dat klopt wel. Bij mij zijn deze shares er ook in Windows XP. Maar toch kan ik hier mijn externe harddisk, die aangesloten is op de firewire poort van mijn Audigy1, loskoppelen via safely remove hardware, zonder foutmelding. De shares heb ik niet afgesloten.
Link naar reactie
[quote:bbdc4eefc5="shepherd"] Als ik nl mijn usb hd aanzet NA opstarten wordt de share niet gemaakt en ook geen problemen met afkoppelen. [/quote:bbdc4eefc5] Als je niet wilt dat Windows XP deze share's tijdens het opstarten van de PC maakt [code:1:bbdc4eefc5] 1 - Schakel de Administrative shares uit. 2 - Ga naar start, uitvoeren en type "regedit" 3 - Ga vervolgens naar volgende map: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters 4 - Klik nu op "Edit, New, DWORD Value" en geef het de naam AutoShareWks 5 - Als je er op dubbelklikt zou de waarde 0 moeten zijn. 6 - Sluit alles terug af (Alt F4 dus) Als je nu opnieuw opstart zouden de administrative shares niet terug komen. [/code:1:bbdc4eefc5] Behalve dan IPC$.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...