Ga naar inhoud

Tweede harddisk


Aanbevolen berichten

Ik wil een tweede harddisk in mijn pc plaatsen, omdat mijn huidige 20 GB schijf toch echt te weinig is. Ik wil hierbij een 80 GB 7200 rpm schijf plaatsen (waarschijnlijk van maxtor). Nou is mijn vraag of ik windows (XP prof) het beste op deze nieuwe schijf kan installeren of op de ongeveer drie jaar oude 20 GB schijf (eveneens 7200 rpm) Alvast bedankt voor je reactie
Link naar reactie
De nieuwe schijf zal waarschijnlijk wel sneller zijn dan je oude, maar of het effect groot zal zijn dat valt te betwijfelen. Misschien kan je het beste windows lekker op de oude schijf laten staan en je programmatuur en je bestanden op de nieuwe schijf. Zo houd je de boel lekker gescheiden en mocht windows xp eens chrashen ben je als je moet formatteren niet al je data kwijt. Scenic20
Link naar reactie
PRECIES, ik heb dat zelf ook op die manier gedaan, op de oude schijf alleen je besturingssysteem en wat aanverwante pogramma's en op de andere schijf alle documenten, spellen, films, muziek enz... mocht windows in de loop van de tijd vastlopen, of trager worden door allemaal rotzooi wat geinstaleerd is, gewoon lekker makkelijk format C, windows opnieuw instaleren en je kunt weer aan de slag, ik vind dit erg makkelijk werken!! alain
Link naar reactie
[quote:62f54cf4a1="20010196dacier"] ............mocht windows in de loop van de tijd vastlopen, of trager worden door allemaal rotzooi wat geinstaleerd is, gewoon lekker makkelijk format C, windows opnieuw instaleren en je kunt weer aan de slag, ik vind dit erg makkelijk werken!! alain[/quote:62f54cf4a1] Of je zet je back-up terug, doe ik meestal. Gewoon Windows installeren met de programma's die je direct nodig heb, incl alle drivers. Maak een back-up met Norton Ghost of Drive Image. En is je systeem na van loop van tijd vervuild zijn? Kwestie van de back-up terug zetten. In ongeveer 15 minuten heb je weer een schoon systeem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...