Ga naar inhoud

on-board geluid, snelheid?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Pc met on-board geluid. Nu wil het zo zijn dat mij geluid onder windows 98 sneller gaat dan normaal hoort. Er wordt dan een seconde sneller gespeeld en dat weer normaal of zelfs langzamer bij MP3 en WAV. Nu dacht ik dat dit aan mijn on-board geluidskaart lag, maar CD's speelt hij wel vloeid af en spellen doen ook gewoon wat men verwacht van ze. Ook dacht ik het op te lossen door hardware accelleration uit te zetten (bij geluid dan), maar dan gaan mijn games opeens veel te laat hun geluid laten horen. Wie helpt mij uit de brand, want het is wel leuk om te mixen met effecten, maar dan wel om momenten dat ik dat wel en zelf in de hand heb.
Link naar reactie
Hulp kun je van mij helaas niet verwachten tot dusverre, maar ik zit met hetzelfde probleem. Bij mij begon het onlangs toen ik updates downloadde van mijn BIOS, moederbord en videokaart. Die heb ik een voor een geinstalleerd zonder dat een andere klacht die ik had daardoor verholpen werd. Vervolgens bleek de volgende dag al mijn MP3's en videobestanden ogenschijnlijk op dubbele snelheid of met hikjes springend afspeelden. Geen gehoor en gezicht. Dit lijkt sterk op wat jij beschrijft. Als een van ons de oplossing vind, zullen we dan afspreken de ander te informeren? Ik heb nog even aan een virus gedacht maar mijn virusscanner en firewall zijn helemaal up to date en die ontdekken niets. Dat is het dus vermoedelijk niet. CU.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...